خبرهای داغ:
امام‌جمعه کازرون:

آثار باستانی ایران بیانگر عفت و پوشیدگی زن ایرانی است

امام‌جمعه کازرون گفت: در آثار باستانی ایران هیچ بی‌عفتی و برهنگی از زنان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۴۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند  در جلسه شورای اداری این شهرستان با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) و سالروز ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین علی (ع) و فاطمه الزهرا (س) در سخنانی میراث فرهنگی را آبرو، شناسنامه و هویت یک ملت عنوان کرد و اظهار داشت: اماکن تاریخی کشورمان حاکی از عظمت، عزت و استقلال ملت ایران دارد و هم‌چنین بیانگر این بوده که ملت ایران پیش از اسلام ملتی نجیب و افتخارآفرین بوده‌اند.

امام‌جمعه کازرون خطاب به آن دسته از افرادی که امروزه با شیطنت سعی در تقابل ایرانیت و اسلام در مقابل یکدیگر هستند گفت: ایرانیان با آغوش باز اسلام را پذیرفتند و با ورود اسلام نیز ایران عزت بیشتری پیدا کرد.

خرسند به حفظ حریم آثار باستانی تأکید کرد و افزود: در نقوش برجسته آثار کهن ایران‌زمین پیش از اسلام هیچ بی‌عفتی و برهنگی از زنان دیده نمی‌شود بلکه همگی پوشیده هستند.

وی با ابراز تأسف اظهار داشت: امروزه برخی دم از ایرانیت می‌زنند درحالی‌که پوشش و قیافه‌هایشان شکل و شمایل غربی را دارد.

امام‌جمعه کازرون پیروزی ملت ایران در مقابل پادشاه روم در نقش‌برجسته تنگ چوگان شاپور را افتخاری بزرگ عنوان کرد و متذکر شد: امروزه نیز ملت ایران‌‌ همان ملت قدیم است چنانچه در عرصه خودباوری که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است آمریکا و بزرگ‌تر از آن‌‌هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خرسند بر حفظ آثار باستانی توسط مردم تأکید کرد و گفت: در حفظ آثار باستانی باید حقوق مردم و زندگی شهروندی رعایت شود و نباید زندگی روزمره زنده‌ها را تعطیل کنیم تا مرده‌ها در آسایش باشند.

وی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درخواست کرد طرحی را تدوین کند که با واقعیات منافع زندگی مردم تطبیق داشته باشد.

امام‌جمعه کازرون در پایان از نبود هتل و امکانات رفاهی مناسب در این شهر برای توریسم خارجی انتقاد کرد و از مسئولان خواست در جذب سرمایه‌گذار در این عرصه تلاش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها