خبرهای داغ:
استاندار فارس در جلسه شورای اداری لامرد:

اتصال فارس به دریا یک مسئله ملی است

استاندار فارس گفت: اتصال فارس به دریا یک مسئله ملی است و آن را دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۴۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سید محمدعلی افشانی در جلسه شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی لامرد که با حضور مدیران کل استان فارس، نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه لامرد و مسئولان محلی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: در شهرستان لامرد به دلیل ظرفیت‌ها و مزیت‌های بسیار بالایی که وجود دارد در آینده جهش بسیار و پیشرفت خواهد داشت و مردم این شهرستان از پیشرفت سود لازم را خواهند برد.

وی بابیان اینکه اگر سه حوزه آب، حمل‌ونقل و انرژی وجود داشته باشد بقیه بخش‌های اقتصادی نیز بسیار سریع شکل می‌گیرد و طی می‌شود افزود: در دو حوزه حمل‌ونقل و انرژی مشکلی نداریم اما در حوزه آب مشکل داریم.

افشانی خاطرنشان کرد: البته این به آن معنا نیست که ما در حوزه حمل‌ونقل مشکلی نداریم و باید در حوزه حمل‌ونقل زمینی و هوایی بیشتر کار انجام شود و با حل شدن اتصال فارس به دریا امیدواریم حمل و نقل دریایی نیز دایر شود.

وی ادامه داد: احداث آزادراه و تونل بزرگ و وجود فرودگاه بین‌المللی در لامرد نشان از این دارد که در حوزه حمل‌ونقل کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته است.

استاندار فارس اضافه کرد: با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد نیاز به آب بسیار بوده و باید جدی‌تر تأکید بر برداشت آب از دریا داشته باشیم و آب مشکل تنها استان فارس نیست بلکه کشور است.

افشانی تصریح کرد: ارتفاع سطح سفره‌های زیرزمینی فارس افت کرده است و سال گذشته در این استان 14 متری زمین آب برداشت می‌کردند الان‌‌ همان به 300 متر رسیده و باید از دریا آب بیشتری برای شهرهای جنوبی استان فارس اختصاص یابد.

وی بابیان اینکه در لامرد با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر زمینه سرمایه‌گذاری فراهم‌ شده است بیان داشت: به‌یقین سرمایه‌گذاری در این منطقه بیشتر خواهد شد چراکه زمانی سرمایه‌گذاری شکل می‌گیرد به دنبال آن سرمایه‌های دیگر نیز اضافه می‌شود و سرمایه‌گذاران خواهند آمد و زمینه سرمایه‌گذاری در لامرد فراهم‌تر از نقاط دیگر است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان فارس متذکر شد: زمین منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد به هتکار واگذار نشود و باید در اختصاص زمین دقت وجود داشته باشد زیرا فردا به‌گونه‌ای می‌شود که با افزایش سرمایه‌گذاران امکان واگذاری زمین دیگر وجود نخواهد داشت.

افشانی ادامه داد: موضوع اشتغال بسیار مهم است و تمام شرکت‌هایی که در لامرد حضور پیدا می‌کنند باید برای آنان وظیفه‌ای تعریف شود که از فارغ‌التحصیلان بومی استفاده کنند.

وی بر راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در لامرد نیز تأکید کرد و بیان داشت: باید از فارغ‌التحصیلان در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

استاندار فارس همچنین خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی لامرد نباید به خاطر صنعتی شدن فراموش شود و حتی صنایع‌دستی نیز باید تقویت شود.

افشانی در ادامه سخنان خود به موضوع برگزاری دو انتخابات مهم در سال جاری اشاره و گفت: ما مجری قانون هستیم و رعایت حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان یک وظیفه است و به‌هیچ‌وجه استفاده از امکانات دولتی در انتخابات نباید وجود داشته باشد.

وی اذعان داشت: من امروز در شهرستانی صحبت می‌کنم که روزنه‌های امید در آن بسیار است و باید سرنوشت مردم را به خود مردم واگذار کنیم و اجازه دهیم مردم خودشان انتخاب کنند و احساس نکنیم از مردم بیشتر می‌دانیم و این یک اصل است که لازم است به آن توجه کنیم و مردم را صاحبان انقلاب بدانیم و نگران نباشیم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: باید به‌عنوان مجریان انتخابات تلاش کنیم تا تمام سلایق داوطلب انتخابات شوند و یک انتخابات پرشور داشته باشیم.

افشانی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با پشتوانه رأی بالای مردم با دنیا مذاکره کرد و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب مرحله‌به‌مرحله مسیر درست را ترسیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح‌شده در جلسه شورای اداری لامرد اظهار کرد: اتصال فارس به دریا یک مسئله ملی است و آن را دنبال می‌کنیم و موضوعات دیگری مانند عدم پرداخت عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه گاز پارسیان و اعتبارات تملک دارایی و آلایندگی پارس جنوبی نیز پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها