خبرهای داغ:
استاندار فارس گفت: در ماه جاری 312 میلیارد تومان اعتبار به فارس اختصاص یافت که از این مبلغ 200 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به این استان و مابقی عمرانی است.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۲۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سید محمدعلی افشانی  در پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در سخنانی اظهار داشت: بودجه سال آینده این استان در حال تدوین است و دستگاه‌های اجرایی باید وضعیت اعتباری خود را اعلام و بررسی کنند تا به‌موقع جذب و طرح‌های عمرانی در فارس اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر به‌موقع در راستای برنامه‌های برون‌استانی اقدام نکنیم ضرر می‌بینیم چراکه برای درون‌استانی فرصت‌های بسیاری است، افزود: قانون ششم در دست تدوین است و یک حکم استانی در یک حوزه و بخش تحول ایجاد می‌کند و اختصاص بودجه چندهزار میلیاردی برای استان‌های مرزی به استانی مانند فارس زیان‌آور خواهد بود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: برای بررسی قانون برنامه پنجم، دستگاه‌های اجرایی این استان حداکثر تا شنبه آینده موظف هستند که نسبت اعتبار به جمعیت، مساحت و نیز تمام شاخص‌هایی که می‌تواند مبنا قرار گیرد را انتقال دهند تا توزیع اعتبارات عادلانه انجام شود.

افشانی تصریح کرد: استان فارس بر اساس گزارش دیوان محاسبات 100 میلیارد تومان مانده اعتباری دارد که حداقل 20 درصد به مردم این استان خسارت واردشده چراکه قیمت کالاها در سال گذشته نسبت به سال جاری 20 درصد افزایش‌ یافته است.

وی بیان داشت: اعتبار شش‌ماهه سفر رئیس‌جمهور به استان فارس که 100 درصد اختصاص‌یافته، بخشی از آن در خزانه مانده است و باید به‌گونه‌ای عمل می‌شد که همان موقع و نسبت به شرایط زمانی به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان صرف شود.

استاندار فارس اضافه کرد: به سخنرانی‌های طولانی علاقه‌ای ندارم و باید کارها به‌صورت عملیاتی انجام شود و مدیران دستگاه‌ها وقت خود را صرف مردم به‌ویژه تولیدکنندگان کنند و بی‌توجهی به این امر مهم قابل‌قبول نیست.

افشانی بیان داشت: اولویت نخست استانداری و دستگاه‌های اجرایی این استان ایجاد اشتغال و نگاه یکسان نسبت به مرد و زن است چراکه از نیروی تأثیرگذار زن در رده‌های مدیریتی کمتر استفاده‌ شده که باید بستر را به‌گونه‌ای فراهم کرد تا بتوانند در حوزه‌های دانش‌بنیان، صنعت گردشگری و تعاونی شرکت تأسیس کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها