خبرهای داغ:
در راستای ارتقای کیفی برنامه‌های فرهنگی و هنری تأکید شد

لزوم بهره‌گیری منطقی و علمی از نقدهای هنری در اقلید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید با اشاره به سلیقه‌ای بودن هنر بر لزوم بهره‌گیری از نقد‌ها در راستای ارتقای کیفی برنامه‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان تأکید کرد و گفت: هنر باید با درایت، علم و منطق همراه باشد.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۲۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس امور کتابخانه‌های عمومی و سرپرست میراث فرهنگی و امور گردشگری این شهرستان از هنرمندان بر‌تر و فعالی که در برگزاری هشتمین کنگره شعر و داستانک مسافر آدینه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مساعدت و همکاری کردند تجلیل شد.

در ابتدای این آیین رضا علی‌اکبری با تقدیر از مسئولان، هنرمندان، مردم و تمام کسانی که در برگزاری باشکوه این کنگره تلاش کردند تقدیر کرد و اظهار داشت: با شناخت و نقد نقاط ضعف و قوت می‌توان زمینه برگزاری بهتر و گسترده‌تر این کنگره را برای سال‌های آینده رقم زد.

وی هنرنمایی انجمن نمایشی اقلید در کنگره شعر و داستانک مسافر آدینه را بسیار مثبت و مؤثر خواند و حضور پررنگ و رضایتمندی مردم در برگزاری و نحوه اجرای این کنگره را نقطه قوتی در اثبات فرهنگ و هنر این شهرستان و هنردوستی مردم آن دانست.

علی‌اکبری بیان داشت: هنر سلیقه‌ای است و باید تلاش شود تا از نقد منتقدان در راستای رفع ایراد‌ها و کاستی‌ها استفاده کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید بر تعامل سازنده گروه‌های هنری با یکدیگر و همچنین با مسئولان و مردم تأکید کرد و افزود: هنر باید با درایت، علم و منطق همراه باشد.

علی‌اکبری در پایان سخنان خود بابیان اینکه کنگره شعر و داستانک مسافر آدینه طی این هشت سال، خود را به اثبات رسانده بر تلاش برای ارتقای کمی و کیفی این کنگره و گستره کاری آن تأکید کرد و گفت: از هر نظر و ایده‌ای که با این هدف ارائه شود استقبال می‌کنیم.

کنگره شعر و داستانک مسافر آدینه بهترین فرصت برای معرفی اقلید است

در ادامه رئیس انجمن هنرهای تجسمی اقلید به حاشیه‌های هرساله کنگره شعر و داستانک مسافر آدینه اشاره و عدم وجود این حاشیه‌ها در کنگره امسال را نقطه قوت و نشانه‌ای از برگزاری بهتر و ایده‌آل آن دانست و از تمام متصدیان اجرایی و خیران فرهنگی که همدل و هم‌زبان در برگزاری این کنگره تلاش کردند تقدیر کرد.

سجاد شکری با اشاره به حضور نمایندگان بر‌تر ادبی چهار استان در کنگره شعر و داستانک مسافر آدینه عنوان داشت: برگزاری این کنگره یکی از بهترین فرصت‌ها برای معرفی آثار هنری، فرهنگی، گردشگری و سایر قابلیت‌های این شهرستان است ازاین‌رو باید بکوشیم تا ارتقای کیفی این کنگره را به برنامه‌ای ملی با حضور نمایندگان کل کشور تبدیل کنیم.

وی با تقدیر از نقش مؤثر انجمن نمایشی در برگزاری این کنگره به ظرفیت کنگره برای گنجاندن بخش نمایشی و ... اشاره و بر ارتقای گستره کاری کنگره تأکید و تصریح کرد: مطالعه بیشتر و بهتر می‌تواند در عملکرد بهتر هنرمندان در حوزه فعالیتشان مفید باشد.

شکری پشتیبانی و حمایت گروه‌های فرهنگی و هنری در اثبات جایگاه هنر در جامعه را لازم دانست و به برگزاری هشتمین کنگره شعر و داستانک مسافر آدینه در نکوداشت یاد مرحوم آیت‌الله سید محمدباقر ابطحی اشاره و بیان کرد: اقلید مفاخر، علما و چهره‌های ماندگار بسیاری دارد که می‌توان کنگره هرسال را با نام یکی از این گران‌قدران مزین کنیم.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی اقلید به فقر رسانه‌ای این شهرستان اشاره و بر راه‌اندازی سایت و فضای مجازی برای انعکاس اخبار فرهنگی و هنری هنرمندان، مسائل و مشکلات و نقاط ضعف و قوت آنان در راستای موفقیت و پیشرفت شهرستان تأکید کرد.

به گزارش فارس، در این جلسه تعدادی از هنرمندان به بیان نظرات خود در زمینه چگونگی بهتر کنگره شعر و داستانک مسافر آدینه در سال‌های آینده پرداختند و با همفکری و هم‌زبانی چند راهکار برای بررسی کار‌شناسانه ارائه دادند.

در پایان نیز علاوه بر تقدیر ویژه از رئیس امور کتابخانه‌های عمومی (سید حسن افضلی) و سرپرست میراث فرهنگی اقلید (محمدرضا قلندری) که همپا و همراه با اداره فرهنگ و ارشاد در برگزاری این کنگره و تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری تلاش می‌کنند از سجاد شکری، محمدمهدی شریفی، آمنه رفیعی، زینب شریفی، لیلا خیراندیش، معراج زمانی، رامین زارعی، علی جمشیدی، محمدرضا ظهیری، عباس رجبی، سیاوش شریفی، عباس همتی، رسول زینعلی و مرضیه یحیی‌پور تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها