خبرهای داغ:
شهردار شیراز تأکید کرد

لزوم هماهنگی کلان‌شهرها

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه باید کلان‌شهرها هماهنگ‌تر باشند، گفت: مشکلات و معضلات شهر‌ها را می‌توان با استفاده از تجارب یکدیگر رتق‌وفتق کرد.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۲۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، علیرضا پاک‌فطرت در دیدار شهردار اصفهان با اشاره به صنعت توریسم و گردشگری، اظهار داشت: بیشتر گردشگران دنیا به‌طور‌حتم در سفر به ایران از شهرهای اصفهان و شیراز دیدن می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید تمام امکانات برای رونق گردشگری در شهر‌ها با هماهنگی فراهم شود، ادامه داد: در هر جای کشور شاهد پیشرفت اقتصادی باشیم به‌طورحتم بر روی نقاط دیگر تأثیرگذار خواهد بود.

شهردار شیراز افزود: بدون تردید با تحقق این امر شاهد بهبود رونق اقتصادی و ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به اصفهان و شیراز خواهیم بود.

پاک‌فطرت با تأکید بر تبادل تجربه میان کلان‌شهرها در تمام حوزه‌ها، بیان کرد: شهرداری شیراز از همراهی مداوم مراکز متعدد علمی به‌ویژه دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، بنیاد ملی نخبگان، مرکز استنادی جهان اسلام و... برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: لازم است همگی دست‌به‌دست یکدیگر کشوری قوی، منسجم و مذهبی را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

شهر‌ها نیاز به پوست‌اندازی دارند

در ادامه شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه کلان‌شهرها نیاز به پوست‌اندازی دارند، اظهار داشت: شهرداری اصفهان با راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری به این حوزه ورود پیدا کرده است.

مهدی جمالی‌نژاد در این دیدار با اشاره به اینکه در دوره‌های مختلف شاهد پوست‌اندازی شهر‌ها بوده‌ایم، گفت: در هر دوره شهرداری‌ها بار دستگاه‌های مختلف بر زمین‌مانده را بلند کرده‌ و در حوزه‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی ورود پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری‌ها به‌غیراز ماهیت خدماتی، جنس فرهنگی نیز پیدا کرده‌اند.

جمالی‌نژاد بابیان اینکه شهرداری اصفهان سعی دارد فعالیت فرابخشی انجام دهد و دانش را به ثروت، خدمت و ارزش‌افزوده تبدیل کند، اظهار داشت: مرکز خلاقیت و نوآوری شهر تجارب جدید در جهان را احصا و بومی‌سازی خواهد کرد.

شهردار اصفهان بر تبادل تجارب بین شهر‌ها به‌‌ویژه کلان‌شهرها تأکید و بیان کرد: در دهه جدید کلان‌شهرها باید توسعه عالمانه و دانایی‌محور داشته باشند به‌گونه‌ای که در این زمینه با رشد جهشی روبه‌رو شوند.

به گزارش فارس، شهردار شیراز طی دو روز سفر به شهر اصفهان به همراه تعدادی از معاونان و مدیران شهرداری از برخی پروژه‌های شهرداری اصفهان بازدید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار