خبرهای داغ:
مدیر آموزش‌وپرورش اقلید از صدور سند مالکیت برای 11 مدرسه طی 12 ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۲۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از اقلید، مجید مسعودی بعدازظهر امروز در همایش مدیران مدارس این شهرستان که در راستای پروژه مهر باحضور امام‌جمعه و مدیران مدارس شهرستانی در سالن امام رضا برگزار شد با تبریک سال تحصیلی جدید اظهار داشت: امسال روزهای نخست بازگشایی مدارس همزمان با دهه امامت صورت می‌گیرد که فرصتی مناسب برای ترویج و تعمیق باورهای دینی و مذهبی دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: بزرگداشت و گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی با برگزاری آیین‌های متنوع فرهنگی، تربیتی، آموزشی و... می‌تواند نقش بسزایی در تبیین ارزش‌های اسلامی و ماندگاری این آرمان‌ها در جامعه به‌ویژه بین جوانان و نوجوانان کشور که آینده‌سازان این مملکت هستند داشته باشد.

مسعودی همچنین به هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: امنیت کنونی جامعه ما مرهون خون شهدا و رشادت ایثارگران و رزمندگان میدان‌های جنگ و نبرد است.

مدیر آموزش‌وپرورش اقلید بابیان اینکه ما مدیون شهدا و خانواده‌هایشان هستیم عنوان داشت: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای ترویج آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس و آشنایی نسل نو با آن است که مدارس به‌عنوان پایگاه علم، فرهنگ و تربیت اسلامی ایرانی باید این هفته را به نحو احسن گرامی بدارند.

مسعودی به دیدار فرهنگیان اقلید با خانواده شهدا در طول سال اشاره و بابیان اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تا چند سال آینده نیز خاطرات دفاع مقدس ‌باورپذیر باشد بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر و توانمند‌تر هفته دفاع مقدس در مدارس این شهرستان تأکید کرد و بیان داشت: برگزاری برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، هنری و تربیتی به‌ویژه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تعمق باورهای دینی ازجمله یادواره شهدا، برپایی نماز جماعت، گرامیداشت آیین‌های ملی و مذهبی و... از برنامه‌های اصلی آموزش‌وپرورش اقلید است که مدارس نیز باید در این زمینه‌ها فعال و پویا باشند.

وی به تغییر و تحولاتی که در آموزش‌وپرورش اقلید در بخش‌های مختلف مانند کار‌شناسی فناوری اطلاعات، خدمات و پشتیبانی، خودکارسازی، روابط عمومی، آموزش ابتدایی، امور اداری، سوادآموزی و... صورت گرفت اشاره و از همدلی و هم‌زبانی تمام اعضای خانواده فرهنگی آموزش‌وپرورش این شهرستان تقدیر کرد.

مسعودی از صدور سند مالکیت 11 مدرسه این شهرستان طی یک 12 ماه گذشته خبر داد.

مدیر آموزش‌وپرورش اقلید با اشاره به موفقیت کم‌نظیر دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور سراسری امسال با آرزوی توفیق روزافزون برای آنان از تمام مدیران، دبیران و تمام کسانی که در موفقیت این دانش‌آموزان مؤثر بودند تقدیر کرد و افزود: اعتقاد درونی به ذات مقدس اللهی و توکل به خداوند از عوامل اصلی موفقیت این عزیزان بوده است.

در ادامه این جلسه امام‌جمعه اقلید با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) اظهار داشت: مدارس نقش مهمی در سعادت و شقاوت ملت‌ها دارند و پیشرفت و عقب‌ماندگی کشور به دست معلم است ازاین‌رو باید با جدیت، دلسوزی و درایت در راستای تعلیم و تربیت آینده‌سازان مملکت بکوشند.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی بابیان اینکه امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات فراوانی برای کسب علم و دانش فراهم است تأکید کرد: معلمان باید با بصیرت و آگاهی راه نورانی تحصیل را به دانش‌آموزان بیاموزند.

وی با اشاره به مقام والای معلم تصریح کرد: علمی که با معنویت همراه باشد ماندگار بوده و نتایج مفید و مؤثر کسب می‌کند بنابراین معلمان باید سعی کنند علاوه بر تقویت بنیه علمی در تعمیق باورهای دینی و مذهبی دانش‌آموزان نیز بکوشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها