خبرهای داغ:

6 برگزیده چهارمین جشنواره مجسمه‌های کوچک در شیراز معرفی می‌شوند

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: برگزیدگان چهارمین جشنواره مجسمه‌های کوچک که در دو بخش نمایشگاهی و کارگاهی در شیراز و شهر جدید صدرا جریان دارد، پنجشنبه 26 شهریورماه جاری معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۹۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، مهدی امیدبخش در حاشیه گشایش بخش نمایشگاهی چهارمین جشنواره مجسمه‌های کوچک اظهار داشت: در این جشنواره سه نفر در بخش کارگاهی اکوپارک شهر جدید صدرا و سه نفر نیز در بخش نمایشگاهی با مجسمه‌های 30 سانتی‌متری در نمایشگاه وصال شیراز داوری خواهند شد.

وی اضافه کرد: در فراخوان اعلام کردیم که 20 مجسمه‌ساز انتخاب می‌کنیم اما استقبال به حدی بود که 32 نفر از هنرمندان 10 استان برای شرکت در مسابقه جشنواره برگزیده شدند.

امیدبخش همچنین دلیل انتخاب بخش کارگاهی جشنواره در شهر جدید صدرا را تعامل با شهردار این شهر و فضای مناسب موجود در آن دانست و افزود: داوران و شرکت‌کنندگان جشنواره، دیروز از اکوپارک شهر جدید صدرا بازدید و از مجموعه محیطی آن ابراز رضایت کردند زیرا که یکی از گزینه‌ها برای خلاقیت هنرمند در خلق اثر، جانمایی مجسمه‌ها و حفظ ارتباط بین فضا و حفظ فرم است.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: موضوع جشنواره چهار عنصر بود و بسیار برای ما اهمیت داشت ماده‌ای که در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد، شکل ارگانیک داشته باشد و برای همین نیز از تنه‌های درخت و سنگ و آب در خلق آثار کارگاهی جشنواره استفاده‌شده و ویژگی طبیعی اکوپارک شهر جدید صدرا نیز در این فرایند مؤثر بوده است.

وی از دکتر احمد نادعلیان، مهرداد ایروانیان و کورش گلناری به‌عنوان اعضای هیئت‌داوران و ماریا کازرونی، امین بلاغی و نیز علی هنرور به‌عنوان هیئت انتخاب آثار چهارمین جشنواره مجسمه‌های کوچک نام برد.

 دکتر احمد نادعلیان عصر امروز هنگام بازدید خبرنگاران سرگرم آفرینش یک اثر جدید هنری در اکو پارک شهر جدید صدرا بود که مدیرکل و معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دقایقی را با وی به گفت‌وگو پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار