خبرهای داغ:
شهردار شیراز با بیان اینکه حرم‌های مطهر احمدی و محمدی (ع) محور توسعه این شهر هستند از سنگفرش، بدنه‌سازی و نورپردازی طرح تعریض خیابان هجرت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۹۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه حرم‌های مطهر امام‌زادگان باید محور و کانون تمام تلاش‌ها برای ارتقای شیراز باشد، اظهار داشت: توسعه شیراز باید در راستای توسعه حرم‌های مطهر باشد و به‌یقین تعریض خیابان هجرت نقش عمده‌ای در دستیابی به این هدف دارد.

وی ب ابیان اینکه این خیابان به یکی از خیابان‌های زیبای شیراز و ایران تبدیل می‌شود، گفت: شهرداری وظیفه دارد تا شرایطی فراهم کند که زائران به‌راحتی بتوانند به حرم‌های مطهر مشرف شوند.

شهردار شیراز تصریح کرد: نام‌گذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌ بیت (ع) از سوی رهبر معظم انقلاب ضرورت بهره‌مندی از وجود مبارک حرم‌های مطهر واجب‌التعظیم در شیراز را آشکار کرد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توسعه پارکینگ‌ها برای جلوگیری از افزایش ترافیک و دیگر معضلات شهری به‌ویژه در بافت تاریخی شهر، خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ طبقاتی حضرتی با ظرفیت 500 خودرو در خیابان حضرتی پیشرفت مناسبی در اجرا دارد.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: این پروژه به همراه پارکینگ بین‌الحرمین با ظرفیتی حدود 2 هزار و 500 واحد پارک شرایط مناسبی را در افزایش ظرفیت پارکینگ‌های این منطقه ایجاد می‌کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه بهبود مسیرهای دسترسی به حرم‌های مطهر هم ازلحاظ روان بودن و هم از نظر زیبایی باید مورد توجه تمام دستگاه‌ها، سرمایه‌گذاران و نیز مالکان این بناها قرار گیرد، افزود: شهرداری در حال آماده‌سازی طرح‌های متعدد شهرسازی با بهره‌گیری از مشاوران مجرب در محورهای بلوار کریم‌خان زند، لطفعلی‌خان زند، زند باریک و ... است تا در لحظه ورود سرمایه‌گذاران و مالکان به‌سرعت شرایط را برای آنان آماده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه‌های نماینده ولی‌ فقیه در استان فارس پیرامون ایجاد مسیر دسترسی جدید در راستای طرح توسعه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) گفت: طرح توسعه حرمین مطهر احمد بن موسی (ع)، میرمحمد بن موسی (ع) و سید علاءالدین حسین (ع) نیاز به دسترسی‌هایی به‌صورت پیاده و زیبا دارد.

وی با اشاره به تعریف چند مسیر پیاده‌روی برای دسترسی به حرم‌های مطهر، گفت: از محور امام‌زاده ابراهیم (ع) و حوزه علمیه منصوریه و محورهای موازی آن، مسیرهایی برای دسترسی سریع و آسان با همکاری مشاوران مجرب طراحی کرده‌ایم که در این محورها می‌توان از خودروهای گروهی سبک برقی نیز برای جابه‌جایی زائران در آینده، پس از انجام کار، بهره گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها