خبرهای داغ:
به‌خاطر عدم همکاری در مهار خودسوزی دریاچه پریشان صورت گرفت

انتقاد رئیس اداره محیط‌ زیست کازرون از سمن‌ها

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کازرون از عدم رغبت و کمک تشکل‌ها و سمن‌های حامی محیط‌ زیست کازرون در مهار خودسوزی دریاچه پریشان انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۸۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، علی‌اکبر صفایی  در کازرون در مورد اقدامات انجام‌ گرفته در مهار خودسوزی دریاچه پریشان اظهار داشت: سی‌ام مردادماه امسال آتش‌سوزی زیرسطحی دریاچه پریشان، بحرانی را برای این شهر ایجاد کرد به‌ طوری‌ که به دستور فرماندار کازرون جلسه اضطراری ستاد بحران تشکیل شد تا راهکار مناسبی برای خاموش کردن این پدیده در این تالاب اندیشیده شود.

وی گفت: بر اساس نظریه کارشناسان اداره محیط‌ زیست عملیات انتقال آب به زیرسطح زمین به ابعاد بیش از 5 هزار مترمکعب در مرحله نخست آغاز شد و سپس عملیات خاک‌ورزی در سطحی معادل سه هکتار صورت گرفت.

رئیس اداره محیط‌ زیست کازرون تصریح کرد: برای ورود ماشین‌آلات سنگین به‌منظور عملیات خاک‌ورزی و کوبیدن محل خودسوزی تالاب به‌خاطر وضعیت ویژه منطقه، مجوزهای لازم را از اداره کل حفاظت محیط‌ زیست اخذ کردیم.

صفایی ادامه داد: روشی که برای اطفای حریق تالاب پریشان به‌کار بردیم بر اساس تجربیاتی است که در موارد مشابه آن در تالاب‌های دیگر ازجمله بختگان، اسلاملو و سلطان‌آباد به‌کار گرفته ‌شده بود.

وی، انتقال آب به زیرسطح زمین، اجرای طرح بلوک‌بندی، احداث جاده‌های آتش‌بر و جداکننده، احداث کمپینگ با اتخاذ تدابیر امنیتی سرعت و دقت، نظارت و حضور کارشناسان متخصص در زمینه حریق و زمین‌شناسی تالاب را از جمله اقدامات انجام‌گرفته در مهار آتش‌سوزی تالاب پریشان برشمرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست کازرون با بیا اینکه در حال حاضر با اقدامات انجام‌گرفته آتش‌سوزی تالاب پریشان به‌طور صد درصد مهار شده است متذکر شد: در عملیات مهار آتش‌سوزی بیش از 3 هزار نفرساعت نیروی انسانی مشغول اطفای حریق بوده‌اند که در این راستا 500 میلیون ریال هزینه دربر گرفته است.

صفایی از آمار اشتباه برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه نیزار منطقه تالاب را 300 هکتار اعلام کرده بودند انتقاد کرد و گفت: در تمام منطقه تالاب پریشان فقط 50 هکتار نیزار وجود دارد که 6 هکتار آن در طعمه حریق قرار گرفته بود و بر اساس گمانه‌زنی‌های کارشناسان فقط سه هکتار آن آتش زیرسطحی بوده است.

وی از روی‌گردانی و عدم حمایت تشکل‌ها و سمن‌های حامی محیط‌ زیست کازرون در اطفای حریق تالاب پریشان انتقاد کرد و افزود: نه‌تنها آنان از کمک فکری در اطفای حریق تالاب دریغ کردند بلکه هر کدام دوربینی به دست داشتند تا آتش گسترش یابد و به انتشار اکاذیب بپردازند.

رئیس اداره محیط‌ زیست کازرون در پایان بیان داشت: به نظر من رویکردی را که این تشکل‌ها با محیط‌ زیست داشتند هیچ‌کس با دشمن خود نیز این‌گونه رفتاری را ندارد به‌ طوری‌ که در عملکردشان ثابت کردند همه‌جانبه برای ضربه زدن به محیط‌ زیست آماده هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار