معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری همایش آموزشی توجیهی هیئت‌های مذهبی با سخنرانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در یزد، گفت: ۱۲۹۳ هیئت مذهبی مجوزدار در یزد فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۴۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام و المسلمین علی کارگر با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی از جمله مهم‌ترین تشکل‌های مذهبی،  با سابقه‌ای دیرینه در تاریخ اسلام و تشیع هستند، اظهار داشت: هدف از تشکیل هیئت‌های مذهبی و دینی ترویج و پاسداشت فرهنگ اهل‌بیت(ع) به ویژه فرهنگ عاشورا است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به توسعه و گسترش هیئت‌های مذهبی در چند سال اخیر گفت: هیئت‌های مذهبی و عزاداری نقش موثری در به وجود آمدن و تثبیت جایگاه انقلاب اسلامی در کشور و جوامع بین‌المللی داشته‌اند.

کارگر افزود: تا کنون یک هزار و 293 هئیت مذهبی محلی، دانش‌آموزی، دانشجویی، روستایی و با عناوین دیگر در سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد به ثبت رسیده، که از این تعداد یک هزار و 195 هیئت ویژه مردان و 98 هیئت ویژه بانوان است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه هیئت‌های مذهبی در فرهنگ بومی استان یزد تصریح کرد: از کل تعداد هیئت‌های ثبت شده در استان یزد 915 هیئت ویژه مردان و 63 هیئت ویژه بانوان، با تدوین برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و تربیتی در طول سال فعال هستند.

وی ورود خرافه در هیئت مذهبی را از جمله توطئه‌های دشمنان دین اسلام و مشکلات هیئت‌های مذهبی در استان دانست و بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در راستای رسالت خود با برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد ویژه مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی نسبت به جلوگیری از ورود خرافه به هیئت‌های مذهبی استان یزد اقدام کرده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به ضرورت تبیین نوع و محتوی اشعار در هیئت‌های مذهبی ادامه داد: مسئولان هیئت‌های مذهبی، مداحان و شاعران، سه رکن اساسی هیئت‌های مذهبی در یزد هستند.

کارگر با اشاره به آموزش هر ساله بیش از 150 نفر از مسئولان و مداحان شاخص هیئت‌های مذهبی استان یزد در آستانه ماه محرم ادامه داد: 20 مهرماه امسال همایش توجیهی، ویژه هیئت‌های مذهبی استان یزد با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در یزد برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات