جهادکشاورزی مکلف به راه اندازی سامانه جامع داده‌های کشاورزی شد

با ابلاغ مصوبه دولت وزارت جهادکشاورزی مکلف شد با نظارت مرکز آمار ایران نسبت به طراحی و راه اندازی سامانه جامع داده‌های کشاورزی اقدام نماید.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۶۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ،هیئت وزیران در جلسه 8/6/1394 به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و به استناد ماده (48) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور - مصوب 1394- تصویب کرد:
1- وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با نظارت مرکز آمار ایران نسبت به طراحی و راه اندازی سامانه جامع داده های کشاورزی اقدام نماید.
2- مرکز آمار ایران موظف است کلیه داده های حاصل از سرشماری عمومی دورهای کشاورزی و سایر سرشماریهای موضوعی از قبیل سرشماری دامداریهای صنعتی و نیمه صنعتی را جهت استفاده به عنوان اطلاعات پایه در سامانه طراحی شده، در چارچوب قوانین و مقررات مربوط در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهد.
تبصره- کلیه دستگاههای اجرایی موظفند به درخواست وزارت جهاد کشاورزی و در چارچوب قوانین و مقررات مربوط نسبت به ارایه داده های مرتبط با حوزه کشاورزی اقدام نمایند.
3- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در سقف اعتبارات بخش کشاورزی نسبت به پیش بینی اعتبار مورد نیاز جهت ایجاد و نگهداری سامانه جامع داده‌های کشاورزی در لوایح بودجه سنواتی اقدام نماید.

ارسال نظرات