قیمت جهانی نفت به کف رسید/ بازار نفت ۳۰ دلاری را نمی‌بیند

یک تحلیلگر بازار نفت با بیان اینکه افزایش تقاضای فصلی منجر به توقف سقوط قیمت نفت خواهد شد، اعلام کرد: قیمت‌های فعلی کف قیمت بازار است و قیمت نفت بیش از این کاهش نمی‌یابد.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۵۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مهدی یوسفی در تشریح مهمترین تحولات بازار نفت، گفت: با ورود به نیمه دوم سال و سرد شدن هوا در نیمکره شمالی زمین تقاضای فصلی برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی افزایش می یابد.

این کارشناس بازار نفت با اعلام اینکه با افزایش تقاضای فصلی و افزایش مصرف انواع فرآورده‌های نفتی به ویزه نفت کوره و گازوئیل روند کاهش قیمت جهانی نفت خام هم متوقف خواهد شد، تصریح کرد: اعتقاد دارم که قیمت‌های فعلی نفت خام کف قیمت‌ها در بازار جهانی است و بهای طلای سیاه بیش از سطوح فعلی کاهش نمی یابد.

این تحلیلگر بازار نفت در پاسخ به سئوال مهر که برخی از موسسات بین‌المللی از احتمال قیمت هر بشکه نفت تا سطح ۲۰ تا ۳۰ دلار خبر می دهند، اظهار داشت: قیمت نفت از سطوح فعلی کاهش بیشتری نمی‌یابد و با افزایش تقاضای فصلی حتی امکان افزایش جزئی قیمت ها در بازار وجود دارد.

یوسفی با اشاره به روند رو به کاهش عرضه نفت توسط کشورهای غیر عضو اوپک، بیان کرد: وضعیت اقتصادی در چین، شرق آسیا و اروپا هم به یک ثبات نسبی رسیده که این مسائل کاهش بیشتر قیمت نفت خام را منتفی می کند.

این کارشناس بازار نفت با یادآوری اینکه نباید چندان از کاهش قیمت نفت به زیر ۴۳ دلار نگران شویم؛ همچنان که نباید به افزایش قیمت نفت در بهترین شرایط به بالای ۴۸ دلار امید چندانی داشته باشیم، تاکید کرد: با ورود فصل سرد سال احتمال افزایش ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه ای تقاضای فصلی برای طلای سیاه وجود دارد که این موضوع منجر به تقویت بیشتر قیمت ها در بازار خواهد شد.

سید مهدی حسینی رئیس کارگروه اصلاح قراردادهای نفتی وزارت نفت هم روز گذشته با اشاره به تلاش عربستان و برخی از کشورهای عربی برای پائین ماندن قیمت نفت، گفته بود: شرکت‌های بزرگ نفتی جهان با پشتوانه دولت‌های خود در صنعت جهانی نفت اجازه کاهش بیشتر قیمت‌ها را نخواهند داد.

ارسال نظرات