مدیر کل دفتر مطالعات پایه منابع آب کشور:

بارش ۹۷ میلیمتری باران برای شهرستان اشکذر در سال گذشته

مدیر کل دفتر مطالعات پایه منابع آب کشور در اولین مجمع بسیجیان شهرستان اشکذر که در کانون خاتم‌الانبیاء اشکذر برگزار شد گفت:در سال گذشته شهرستان اشکذر بارندگی 97/8 میلیمتری را ثبت کرد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۴۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، مدیر کل دفتر مطالعات پایه منابع آب کشور در اولین مجمع بسیجیان شهرستان اشکذر که در کانون خاتم‌الانبیاء اشکذر برگزار شد گفت: می گویند که هر جا آب است آبادانی هم است، من نیز میگویم که هر جا بسیج است آبادانی هم وجود دارد این را بسیجیان در جنگ هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان دادند.

"رضا راعی”همچنین سرانه آب منابع زیرزمینی را پایین دانست و عنوان کرد: در سال‌های گذشته برای رسیدن به آب های زیر زمینی در شهرستان اشکذر کندن ۳۶ متر از زمین کافی بود ولی الآن این متراژ به ۷۰ متر رسیده است که روز به روز این متراژ در حال افزایش است.

وی کاهش هر ساله سطح آب‌های زیر زمینی را ۵۴/. متر دانست و اضافه کرد: یکی از دلایلی که موجب نشست زمین می‌شود و خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه خود دارد ، برداشت بی رویه آب‌های زیر زمینی است.

راعی در ادامه به راهکار های جلوگیری از نشست زمین اشاره کرد و گفت: بروز کردن مقررات  با رویکرد حفظ منابع زیر زمینی، تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز و… از راهکارهایی است که با اجرا کردن آن‌ها از نشت زمین جلو گیری می‌شود.

این مقام مسئول به میانگین بارندگی سال گذشته شهرستان اشکذر اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته شهرستان اشکذر بارندگی ۹۷/۸ میلیمتری را ثبت کرد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار