سفیر استرالیا در تهران مطرح کرد:

زمان گسترش همکاری‌های ایران و استرالیا فرا رسید

سفیر استرالیا در ایران، دوران پساتحریم و لغو محدودیت‌های بین‌المللی بر علیه ایران را بهترین زمان برای گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و استرالیا دانست.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۲۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن جلال پور با اشاره به اجرای محدودیت های خاص استرالیا در دوران تحریم، اظهار داشت: تجار و بازرگانان ایرانی خاطره خوبی از آن دوران با شرکای تجاری خود در استرالیا ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: با توجه به شرایط کنونی، فضا برای همکاری های مشترک، پایدار، جدی و درهم تنیده وجود دارد و امیدواریم که با جبران کاستی های گذشته بتوانیم آینده روشنی را در روابط تجاری پیش رو داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کشاورزی، دامپروری، داروهای دامی، گیاه پزشکی، دامپزشکی، معدن، فناوری معدن و محصولات معدنی، خدمات فنی مهندسی، ساخت و ساز، گردشگری، آموزش و پذیرش دانشجو از زمینه های همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های بلند مدت و پایدار بین دو کشور است.

به گفته جلال پور، بخش های خصوصی ایران واسترالیا می توانند در زمینه صادرات پسته و همچنین تولید پسته در آن کشور همکاری و سرمایه گذاری مشترک با یکدیگر داشته باشند که این نوع سرمایه گذاری پایدار و عمیق خواهد بود.

وی اظهار داشت: ایران به عنوان قوی ترین کشور منطقه و با ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت بازار خوبی برای محصولات و تولیدات استرالیایی محسوب می شود که از این فرصت پیش آمده باید نهایت استفاده را کرد تا حجم مبادلات تجاری بین دو کشور به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

جلال پور افزود: همچنین ایران هم از موقعیت استراتژیک استرالیا در منطقه آسیا و اقیانوسیه و عضویت آن کشور در سازمان های بین المللی بهره ببرد و همکاری های دوجانبه و چندجانبه خود را با آن کشورها گسترش دهد.

وی خاطر نشان کرد: قبل از تحریم‌ها اتاق بازرگانی مشترک ایران – استرالیا فعالیت های زیادی را برای افزایش روابط تجاری دو کشور انجام داد و امیدواریم که همچنان بتواند کارهای زیادی را برای رسیدن به اهداف انجام دهد.

همچنین در این دیدار، پال فلي (Paul Foley) سفير استراليا در تهران با اشاره به سوابق همكاري‌هاي مشترك دو كشور در بخش اقتصادي گفت: بخش خصوصي استراليا علاقه زيادي به حضور در ايران دارد و ما پتانسيل‌هاي خوبي براي همكاري‌هاي دوجانبه داريم.

سفير استراليا در تهران با اشاره به نتيجه مذاكرات هسته‌اي و تأكيد بر اينكه شرايط بهتري براي گسترش مناسبات تجاري دو كشور فراهم شده است، افزود: در شرايط جديد تجار استراليايي بايد دانش و شناخت خود را در مورد ايران افزايش دهند و اطلاعاتشان را به‌روز نمايند.

پال فلی به حجم روابط تجاري دو كشور اشاره كرد و گفت: سطح فعلي ارتباطات تجاري ميان ايران و استراليا مطلوب نيست و به خاطر تحريم‌ها، فعاليت‌هاي دولت استراليا در ايران به پايين‌ترين ميزان رسيده و اين در حالي است كه به نظر من ظرفيت‌هاي بالقوه خوبي در ايران براي توسعه همكاري در زمينه‌هاي تجاري به ويژه در بخش معدن وجود دارد.

وي از گشایش دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری استرالیا در تهران خبر داد و تأكيد كرد: وقتي تحريم‌ها برداشته شود، سرمايه‌گذاري استراليايي‌ها در ايران به تدريج افزايش مي‌يابد. تاسیس این دفتر در تهران نشان دهنده علاقه و تمایل بخش خصوصی استرالیا به توسعه مناسبات تجاری با ایران است.

سفیر استرالیا در تهران اظهارداشت: هنوز هم استراليا با ايران در حوزه صادرات گندم، مواد غذايي، گوشت و لبنيات همكاري دارد و ما از پتانسيل‌هاي خوبي در زمينه گمرك، آموزش و همچنين تأمين تجهيزات پزشكي برخورداريم
ارسال نظرات