عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت چینی تاکید کرد و گفت: کسانی که اقدام به این کار می‌کنند،هم به تولید ملی خیانت کرده و هم در راستای عدم تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر می دارند.
کد خبر: ۸۵۶۹۲۹۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از خانه ملت، حسین گروسی در خصوص استفاده از قطعات بی کیفیت چینی در خط تولید خودرو،گفت: ورود قطعات بی کیفیت چینی،هیچ سنخیتی با اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی ندارد و کسانی که اقدام به این کار می‌کنند،هم به تولید ملی خیانت کرده و هم در راستای عدم تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر می دارند.

نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد درمجلس شورای اسلامی افزود: اقدام برخی تجار برای واردات کالای بی کیفیت چینی به هیچ عنوان پسندیده نبوده و به نوعی ایران را به بازار مصرف کشورهای دیگر می‌کند، در حالی که کشورما باید میدان تولید و صادرات باشد.

وی با تاکید براینکه تولیدکنندگان داخلی توان ساخت بسیاری از قطعات را دارند، تصریح کرد: اگر به قطعه سازان بها داده شود دیگر نیازی به حضور واردکنندگان نیست،چراکه می‌توان کیفیت قطعات تولیدی را تحت لیسانس کشورهای اروپایی ارتقاء داده و قیمت آن را نیز در رقابت با محصولات چینی تعیین کرد.

گروسی ادامه داد:ارز کشور باید صرف خرید مواد اولیه و ماشین آلات شود، یعنی اگر قرار است ارزی از کشور خارج شود، باید صرف خرید ماشین آلات و مواد اولیه ضروری برای تولید شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم همچنین در خصوص برخی شرکت‌ها که قطعات و بعضا خودرو را به کشور وارد کرده، اما اسم تولیدکننده را یدک می کشند نیز تاکید کرد: قانون گذار برای شرکت‌هایی که قطعه را به صورت جداگانه وارد کرده و در داخل آن را مونتاژ می کنند،به دلیل ایجاد اشتغال ،تعرفه پایین تری را درنظر گرفته است، حال آن که در واردات کامل خودرو، تعرفه بیش از 40 درصدی درنظر گرفته شده است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درادامه برضرورت افزایش نظارت تاکید کرد و گفت: وزارت صنایع ، گمرک و دولت می توانند نظارت و کنترل لازم و کافی را دراین زمینه داشته باشند،چراکه خلا قانونی در این خصوص وجود ندارد و باید در راستای حمایت از تولید ملی تلاش کرد.

ارسال نظرات