دانشگاه زنجان بیش از 23 هزار فارغ التحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف آموزش عالی در40 سال فعالیت خود داشته است.
کد خبر: ۸۵۶۹۲۷۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،رئیس دانشگاه زنجان گفت:تا کنون دانشگاه زنجان بیش از 23 هزار فارغ التحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف آموزش عالی داشته است

خلیل جمشیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مراسم طی دو روز برای اساتید، کارکنان و میهمانان کشوری و استانی و سپس برای دانش آموختگان و دانشجویان برتر برگزار می شود.

وی افزود: مراسم روز نخست از ساعت 14 روز سه شنبه 31 شهریور با آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی و سپس برپایی جشن در سالن غدیر و روز دوم با حضور دانشجویان برتر و دانش آموختگان در همین سالن و از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه یک مهر برگزار می شود.

رییس دانشگاه زنجان گفت: شورای گسترش آموزش عالی در سال 53 تاسیس مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری را در رشته های کشاورزی و دامپروری در مقطع کارشناسی در شهر زنجان تصویب کرد و فعالیت آن از سال تحصیلی 54 با پذیرش 72 دانشجو به صورت رسمی آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مدرسه عالی به نظر ستاد عالی انقلاب فرهنگی با ایجاد تغییر در نظام آموزش عالی کشاورزی، دانشکده کشاورزی زنجان را به آموزشکده کشاورزی تبدیل کرد.

جمشیدی ادامه داد: همگام با موافقت شورای گسترش آموزش عالی در سال 66، مبنی بر پذیرش دانشجو و در آموزشکده فنی زنجان، این شورا مجوز تبدیل دانشکده کشاورزی به مجتمع آموزش عالی زنجان را در سال 66 صادر کرد.

رییس دانشگاه زنجان گفت: با تاسیس دانشکده علوم در سال 69 و دانشکده ادبیات و علوم انسانی در سال 70، در نهایت وزارت فرهنگ و آموزش عالی با ارتقای مجتمع آموزش عالی زنجان به دانشگاه موافقت کرد.

هم اکنون دانشگاه زنجان دارای چهار دانشکده علوم انسانی، کشاورزی، مهندسی و علوم و 11347 دانشجو در مقاطع مختلف است.

این دانشگاه با برخورداری از 400 عضو هیات علمی، 255 کد رشته را در مقاطع مختلف آموزش می دهد.

ارسال نظرات