زور سپاهان و تراكتور به هم نرسيد، امروز پرسپولیس - سایپا
هفته ششم ليگ برتر فوتبال در شرايطي امروز با بازي پرسپوليس و سايپا ادامه پيدا مي‌كند كه ديروز استقلال با پيروزي مقابل گسترش فولاد به رده دوم صعود كرد و سپاهان و تراكتور در يك بازي حساس به تساوي بدون گل رسيدند.
کد خبر: ۸۵۶۹۲۴۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاري بسیج، پيروزي‌هاي استقلال در ليگ برتر ادامه دارد و آبي‌ها ديروز در هفته ششم ليگ برتر، گسترش فولاد را 2 بر صفر در تبريز شكست دادند تا 12 امتيازي شوند و به رده دوم جدول رده‌بندي صعود كنند. حالا تيم مظلومي با وجود يك بازي كمتر به دو امتيازي سپاهان در صدر جدول رسيده‌اند. استقلال و گسترش فولاد هرچند در نيمه اول نتوانستند موقعيت‌هاي زيادي روي دروازه حريف ايجاد كنند اما يك تك موقعيت براي سجاد شهباززاده كافي بود تا استقلال را جلو بيندازد. البته شهباززاده مي‌توانست يك گل ديگر هم در اين نيمه به ثمر برساند ولي اين اتفاق نيفتاد تا بازي با همان نتيجه يك بر صفر به پايان برسد.
دقيقه 25 يعقوب كريمي توپ را به جابر انصاري رساند، او با يك پاس دقيق سجاد شهباززاده را صاحب توپ كرد و شهباززاده با يك چرخش ديدني دروازه گسترش فولاد را به زيبايي باز كرد. 
نيمه دوم در حالي آغاز شد كه استقلالي‌ها به دنبال افزايش گل‌هاي زده و در مقابل شاگردان كمالوند به دنبال جبران گل خورده بودند. در شروع نيمه دوم، سانتر بازيكن گسترش مي‌رفت كه به صورت مستقيم وارد دروازه استقلال شود اما توپ به تير دروازه برخورد كرد. در ادامه باز هم اين استقلال بود كه به گل رسيد تا نتيجه بازي 2 بر صفر شود. در دقيقه 65 فرار خسرو حيدري توپ را به روزبه چشمي رساند، شوت او به مدافعان برخورد كرد و در ادامه محسن كريمي با پيگيري توپ را وارد دروازه كرد. بازي در نهايت با همين دو گل به نفع استقلال به پايان رسيد تا آبي‌ها چهارمين پيروزيشان را در پنجمين بازي كسب كنند و نشان دهند كه با مظلومي همچنان مدعي هستند. نكته قابل تأمل در مسابقه، بازي خشن گسترشي‌ها بود كه باعث شد استقلال مجبور شود دو تعويض اجباري انجام بدهد. اول مگويان به خاطر مصدوميت جايش را به عمران‌زاده و بعد از آن يعقوب كريمي هم به دليل مصدوميت جاي خود را محسن كريمي داد. 

تساوي سپاهان و تراكتور و پيروزي پديده
در ديگر بازي‌هاي ديروز سپاهان در اصفهان مقابل تراكتور به تساوي بدون گل رسيد. پديده هم در دربي مشهد با يك گل سياه‌جامگان را مغلوب كرد و ملوان يك‌‌‌بر صفر راه‌آهن را شكست داد. 

پرسپوليس - سايپا، ساعت 17
هواداران سرخپوشان اميدوارند بعد از سه هفته تعطيلي ليگ، پرسپوليس متفاوتي را در ادامه ليگ ببيند، تيمي كه امروز در هفته ششم ليگ برابر سايپا به ميدان مي‌رود. ليگ پانزدهم تا اينجا براي قرمزها كابوس‌وار سپري شده است و آنها با سه شكست در پنج بازي روزهاي خوبي را تجربه نمي‌كنند، مانند چند فصل اخير كه پرسپوليسي‌ها تنها سايه‌اي از آن تيم هميشه مدعي بودند. با اين حال پيروزي برابر فولاد خوزستان در آخرين بازي پيش از تعطيلي ليگ باعث شد تا نوار شكست‌هاي آنها قطع شود و آنها اميدوارند در ادامه ليگ اين پيروزي‌ها ادامه داشته باشد. پيروزي برابر پيكان در جام حذفي و صعود به مرحله يك‌هشتم نهايي باعث شده تا انگيزه شاگردان برانكو براي جبران ناكامي‌هايشان در هفته‌هاي ابتدايي ليگ بيشتر شود. 

پرسپوليس پيش از بازي امروز با سايپا با سه باخت، يك برد و يك مساوي و كسب تنها چهار امتياز از پنج بازي در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است و با اين نتايج حتي خطر سقوط را هم احساس مي‌كند. آمار 10 گل خورده در پنج بازي كه ميانگين دو گل در هر بازي است، سبب شده پرسپوليس بيشترين گل خورده را در بين تيم‌هاي ليگ برتري داشته باشد و ضعف شديد خط دفاعي اين تيم را در بازي‌هاي گذشته نشان مي‌دهد. اين در حالي است كه قرمزها با هشت گل زده دومين خط حمله ليگ را به خودشان اختصاص داده‌اند. 

در اين شرايط قرمزها اميدوارند با تقويت خط دفاعي در تعطيلات ليگ، اين تيم در بازي امروز با سايپا چهره تازه‌اي را نشان دهد. برانكو كه با توجه به نتايج پرسپوليس خطر بركناري را احساس مي‌كند از بازگشت تيمش به روزهاي بهتر خبر داد: «طبيعي است كه كم‌كم به شرايط استاندارد مي‌رسيم و به ثبات مي‌رسيم. سايپا تيمي است كه چند سال بازيكنان آن كنار هم قرار دارند و باشگاهي است كه نظم دارد و طبيعي است كه در چنين شرايطي مي‌تواند خوب بازي كند. به همين خاطر در ديدار امروز انتظار يك بازي سخت را مقابل سايپا داريم ولي همه هدف ما پيروزي بر اين تيم است.»

در آن‌سو سايپا هرچند نسبت به پرسپوليس بهتر نتيجه گرفته است اما نارنجي‌پوشان روند پرفراز و نشيبي را در پنج هفته گذشته از ليگ تجربه كرده‌اند. آنها پس از يك مساوي و دو برد در سه هفته اول، در دو هفته اخير ليگ دو شكست متوالي را كسب كرده‌اند تا شرايط بحراني در آستانه بازي با پرسپوليس داشته باشند. با اين حال مجيد جلالي بازي با پرسپوليس را يك فرصت براي شاگردانش مي‌داند: «وقتي به اين بازي‌ها مي‌رسيم احساس خاصي داريم، احساس مي‌كنيم اين شانس را داريم كه بيشتر ديده شويم و اين موضوع براي بازيكنان هم همين‌طور است. با انگيزه بسيار زيادي براي اين بازي آماده شده‌ايم. مطمئن باشيد بازي خوب و رواني را ارائه مي‌كنيم.»
ارسال نظرات