خبرهای داغ:
رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین:
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین گفت: امروز اول ذیحجه هیج حکم طلاقی ثبت نشد و تلاش محاکم بر صلح و سازش زوجین بود.
کد خبر: ۸۵۶۹۱۵۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین بیان داشت: نخستین روز از  ماه ذیحجه (آخرین ماه قمری) سالروز پیوند آسمانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی ادامه داد: قضات مکتب علوی دادگستری قزوین به میمنت این روز از صدور حکم طلاق در این روز خودداری و همت بیشتری در صلح و سازش زوجین خواهند داشت.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: ازدواج محبوب ترین بنیان در درگاه الهی است از این رو همه ما باید تلاش کنیم تا برای پایداری و قوام این بنیان اساسی و مهم در زندگی انسان بیش از پیش تلاش کنیم.

وی افزود: قطع یقین تلاش و کوشش بزرگان و افراد صاحب نفوذ در خانواده ها برای کاهش کدورت ها و رفع اختلاف ها می تواند در استواری بنیان خانواده موثر باشد.

حجت الاسلام کثیرلو تصریح کرد: محاکم قضایی نیز در طول سال بر موضوع دقت زوجین در تصمیم هایشان و همچنین ضرورت پرهیز حداکثری از روی آوری به طلاق تأکید دارند ولی در روز اول ماه ذیحجه این رویکرد در تمامی محاکم به طور جدی پیگیری شده تا شاهد قوام و دوام بیشتری در خانواده ها باشیم.

وی یادآورشد: دختران و پسران عزیز و خانواده هایشان بدانند که موضوع مشکلات مالی و یا مسائلی از این دست نه تنها قوامی برای خانواده ها نساخته بلکه اختلاف افکن نیز بوده است بنابراین در انتخاب خود از ابتداء بر رعایت فرهنگ ایرانی اسلامی توجه داشته باشند.

1002/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها