معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تاکید کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، بخشی از آمار بی‌سوادی به استان یزد را ناشی از مهاجرت‌های مدیریت نشده به استان دانست.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۴۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدعلی طالبی، ظهر امروز در دومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان یزد اظهار داشت: ضروری است برای باسواد کردن بی‌سوادان در جامعه، راهکارها و روش‌های تشویقی از قبیل ارائه خدمات بیمه‌ای یا اعطای وام در برنامه‌ریزی‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور عزم جدی دارد، اظهار داشت: شایسته است تا پایان برنامه پنجم توسعه به مرز 100 درصد باسوادی در استان برسیم و رتبه استان را در این زمینه افزایش دهیم.

این مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر این نکته که همه باید در سراسر کشور باسواد باشند، تاکید داشته‌اند و دولت نیز در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور بپردازد.

طالبی با اشاره به شعار روز جهانی سوادآموزی در سال 2015 با عنوان «سوادآموزی و جوامع پایدار» تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی این شعار این است که به بحث سوادآموزی مادام‌العمر پرداخته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد همچنین مهاجرت را پدیده‌ای دانست که در بی‌سوادی و کم‌سوادی در استان نقش ویژه‌ای داشته است، افزود: نمی‌توانیم درهای استان را به سوی افرادی که می‌خواهند به یزد مهاجرت کنند ببندیم و در مهاجرت‌ها محدودیت ایجاد کنیم بلکه باید با مدیریت پدیده مهاجرت در استان، تهدیدهای ناشی از آن را به فرصت تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد بار برخی از مناطق و استان‌های کشور در حوزه اشتغال‌زایی را به دوش می‌کشد و با رویکردهای توسعه صنعتی که در سال‌های اخیر در استان دنبال شده در حوزه تامین نیروی انسانی به سراغ کارگران ساده‌ای رفته‌ایم که از سواد کمتری برخوردار بوده‌اند.

طالبی افزود: استان یزد سرشار از استعدادها و ظرفیت‌های فراوان برای توسعه صنایع های‌تک است که می‌توانیم علاوه بر سرمایه‌گذاری در این حوزه، زمینه جذب نیروهای غیربومی تحصیلکرده را نیز فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ضمن قدردانی از فرمانداران شهرستان‌های میبد، اشکذر و یزد که تلاش بسیاری برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان‌های خود داشته‌اند، اظهار داشت: طرح مهندسی مهاجران و اتباع خارجه که در میبد انجام شده و بی‌سوادان این شهرستان شناسایی شده‌اند، می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر شهرستان‌ها نیز معرفی شود.

 

ارسال نظرات