خبرهای داغ:
زهرا نصیری
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در اصفهان خبر داد:
دفاع مقدس محور وحدت مردم است که روز به روز باید تقویت شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۴۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسيج از اصفهان،جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ازراه اندازی شش سازمان جدید دراین بنیاد خبر داد و گفت: سازمان زنان ، روحانیت ، سینمایی و اسناد دفاع مقدس، مهندسی و امور یادمان‌ها، سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس ازجمله سازمان‌های زیرمجموعه بنیاد حفظ آثار است که به طراحی، برنامه ریزی، هدایت و حمایت از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازد.

امیر سرتیپ محمدحسن نامی، امروز در جمع خبرنگاران اصفهان بااشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس وخطاب قرار دادن رزمندگان اصفهان به عنوان گل سر سبد رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس که برای پیروزی ایران تلاش کرده و افتخارات بزرگی آفریدند افزود: قبل از انقلاب اسلامی بیش از 3 میلیون و 422 هزار کیلومتر از خاک ایران جدا شد، این در حالیست که به همت رزمندگان غیور در جنگ هشت ساله با عراق، یک وجب از خاک مان را از دست ندادیم.

وی تاکید کرد: تعداد رزمندگان اعزامی از اصفهان به تعداد جمعیت کشور بی‌سابقه است، آنان تا آخرین لحظه در میدان جنگ حاضر بوده و می‌جنگیدند و این افتخاری برای مردم این سرزمین است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را عوض کرد زیرا مانعی برای رسیدن صهیونیست جهانی به اهداف شوم خود شد، افزود: در دوران دفاع مقدس، تعداد رزمندگانی که از استان اصفهان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند، بسیار چشم‌گیر بود و این اتفاق و حضور برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نفوذ شبکه‌ای رژیم صهیونیستی در جهان گفت: امروز چتر اقتصادی رژیم صهیونیستی بر سر همه کشورها باز شده است.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید همه گروه‌ها و سازمان‌ها را فعال کرد و تجربه ثابت کرده است هرچه کار مردمی تر باشد، موفق تر است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش هنر در پایداری فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: آنچه که امروز با زبان هنر ماندگار می‌شود با هیچ زبان دیگری ماندگار نخواهد شد.

نامی، بااشاره به اینکه نهضت ترجمه آثار حوزه دفاع مقدس به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراتر از مرزهای کشور نیز آغازشده است افزود:برای مستند سازی آثار دفاع مقدس اقدام به راه اندازی سایت پژوهشگاه بنیاد به منظور جمع آوری و نمایش تمامی اسناد جنگ هشت ساله ایران و عراق، جهت بهره برداری گروه‌های مختلف جامعه پرداخته ایم.

وی با بیان این‌که فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهدا، فرهنگ غنی و با ارزشی است، گفت: مهمترین زمان انتقال این فرهنگ به نسل‌های آتی جامعه، دوران قبل از دبستان، دوران دبستان و دبیرستان است.در همین زمینه نیز خانواده‌ها باید برای خواندن یک کتاب از خاطرات رزمندگان در طول هفته دفاع مقدس اقدام کنند تا کودکان خود را با این فرهنگ وقف نمایند.

نامی بر فعال شدن نهضت خاطره نویسی تاکید کرد و گفت: دفاع مقدس محور وحدت مردم است که روز به روز باید تقویت شود.

وی بااشاره به وجود 46 یادمان در مناطق راهیان نور در غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب غرب کشورگفت: ظرفیت خوب و اثرگذاری است که برکات آن را شاهد و ناظریم.

این مسوول نظامی خاطر نشان کرد: سال گذشته افزون بر پنج میلیون نفر از این یادمان ها دیدن کردند که هشت درصد آنها خارجی یا دانشجو بودند و نیمی از آنها نیز با خودروی شخصی به این مناطق مقدس سفر کردند.

وی با اشاره به پیشتازی اصفهان در دوران دفاع مقدس و نبرد علیه دشمن بعثی و استکبار جهانی افزود: امروز هم اصفهان در زمینه ها و بخش های مختلف افتخارآفرین و پیشتاز است.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات