حجت الاسلام و المسلمین سید جواد میرغنی زاده ، امام جماعت آستان امامزاده عبدالله (ع) بافق که مدتی به علت مشکلات ریوی و تنفسی در بیمارستان بستری بود بامداد امروز سه شنبه در سن ۸۴ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۴۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق: حجت الاسلام و المسلمین سید جواد میرغنی زاده، امام جماعت  آستان امامزاده عبدالله(ع) بافق که مدتی به علت مشکلات ریوی و تنفسی در بیمارستان بستری بود بامداد امروز سه شنبه در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

سیدجواد میرغنی زاده بافقی فرزند سیدعلی مجتهد از علمای معاصر به سال ۱۳۱۰ خورشیدی در بافق به دنیا آمد.

وی مقدمات، سیوطی و جامی را نزد پدر فرا گرفت و وارد حوزه علمیه یزد گردید. حاشیه را نزد آیت الله کازرونی و مغنی را نزد آیت الله سیدمحمد مدرسی آموخته و در ۱۶ سالگی به قم رفت.

در حوزه علمیه قم معالم را از آیت الله معتمدی، لمعتین را از آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله العظمی ستوده، معانی بیان را از آیت الله آشیخ احمد ترک، قوانین را از امام موسی صدر، منظومه ملا هادی را از آیت الله شهید مفتح و آیت الله نوری همدانی و آیت الله العظمی ستوده، معانی بیان را از آیت الله جعفر سبحان، رسائل را از آیت الله مشکینی و آیت الله موسوی اردبیلی، خیارات مکاسب در فقه را از آیت الله العظمی منتظری، کفایه اول را از آیت الله مجاهدی، کفایه دوم را نزد آیت الله سلطانی، کتاب الارث لمعتین را نزد آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دروس خارج فقه و اصول را از آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله العظمی عباسعلی شاهرودی و آیت الله العظمی مرعشی نجفی فرا گرفت.

مدتی نیز از محضر برادرش آیت الله حاج سیدمحمد استفاده علمی نمود. او در ادامه تلاش برای فراگیری علوم اسلامی، مدتی در حوزه علمیه سید در نجف نزد آیت الله العظمی خوبی و آیت الله العظمی سیدمحسن حکیم و ۶ ماه نزد آیت الله شیخ هاشم قزوینی در مدرسه علمیه باقریه مشهد و نیز حوزه علمیه اصفهان تلمذ نمود. او دارای اجازه اجتهاد از آیت الله العظمی مکارم شیرازی است و سالهاست به ذکر مناقب و مراثی اهلبیت عصمت و طهارت(ع) اشتغال دارد و از مشاهیر علما و وعاظ بافق به شمار می رود.

* مسئوولیت و فعالیت ها

* نماینده امام و امام جمعه بافق ۸ 1357 خ.

* نماینده آیت الله صدوقی در کمیته انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ خ.

* ریاست سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی بافق ۸۱ 1359 خ.

* تدریس در دانشگاه های پیام نور و آزاد اسلامی بافق.

* تدریس در حوزه علمیه برادران و خواهران بافق.

 

ارسال نظرات