ماموران انتظامي استان زنجان خودرو حامل بار قاچاق را در اتوبان " تبريز – زنجان " ،شناسايي ،متوقف و مورد بازرسي قرار دادند.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۲۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي از قاچاق مقادير قابل توجهي اسلحه شكاري بوسيله يك دستگاه كاميون مطلع شدند.

سردار" عليرضا صالحي " افزود: اين خودرو به ظاهر داراي بار يونجه بود كه در بازرسي دقيق از آن 130 قبضه سلاح شكاري قاچاق كشف شد.

اين مقام ارشد انتظامي با اعلام اينكه راننده اين خودرو از قاچاقچيان مواد مخدر و سابقه دار است، گفت: متهم به نام " ع- ج" دستگير و جهت سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شد.

صالحي تاكيد كرد: امروز با پديده شوم شکار و تجارت غير قانوني جانوران وحشي و اجزاي آن‌ها مواجه هستيم به طوريکه قاچاق جانوران وحشي و اجزاي آن‌ها بعداز قاچاق مواد مخدر و سلاح، در رتبه سوم قرار دارد.

وي با تاكيد بر اينكه ورود سلاح هاي شكاري قاچاق، محيط زيست و گونه هاي مختلف جانوري را در كشور تهديد مي كند، اظهار داشت: ايران به دليل موقعيت جغرافيايي، غناي گونه هاي مختلف جانوري و داشتن گونه‌هاي انحصاري در معرض تهديد است.

اين مقام مسئول با تاكيد بر مبارزه قاطع با ورود كالاها و سلاح هاي شكاري قاچاق، گفت : شکار تابع مقررات و ضوابط قانوني خاصي است که عدم‌ رعايت اين ضوابط پيگرد قانوني دارد.

فرمانده انتظامي استان زنجان خاطر نشان كرد: خطرات ناشي از خريد سلاح‌هاي شکاري تنها حيات‌وحش را تهديد نمي‌کند بلکه بخشي از اين خطرات متوجه صاحب اسلحه و خانواده فرد است، زيرا به دفعات ديده شده که سلاح‌هاي شکاري باعث بروز فاجعه شده‌اند.

صالحي ضمن هشدار به آن دسته از افرادي که بدون هيچ دانشي اقدام به خريد سلاح شکاري مي کنند، گفت: اين افراد بايد بدانند كه نگهداري سلاح، سلامت آنها و خانواده‌شان را تهديد مي كند.

اين مقام ارشد انتظامي با تاكيد بر اينكه در زمينه شكار غير مجاز و استفاده از سلاح هاي شكاري غير مجاز، همچنان بايد فرهنگسازي و اطلاع‌رساني انجام شود، اظهار داشت: هنوز متاسفانه برخي افراد شکار را تفريح و جزء افتخارات خود مي دانند.

فرمانده انتظامي استان زنجان تصريح كرد: تنوع زيستي، ميراث ارزشمندي است که بشر آن را از نسل‌هاي قبل به امانت گرفته است و بايد به نسل‌هاي بعد بسپارد پس حفاظت از آن وظيفه همگاني است.

ارسال نظرات