ورود ایرباس به حیاط خلوت بوئینگ/ بازار هواپیمای آمریکا از انحصار بوئینگ خارج شد

روز گذشته شرکت ایرباس فرانسه واحد تولید هواپیمای خود را در آلابامای آمریکا افتتاح کرد تا شرایط برای بوئینگ در خانه نیز سخت‌تر شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۱۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از بلومبرگ، ایرباس فرانسه روز گذشته یک واحد تولیدی به ارزش 600 میلیون دلار را در شهر موبیل آلابامای آمریکا افتتاح کرد تا بتواند سهم بیشتری را از آمریکا به عنوان بزرگ ترین بازار هواپیمای جهان به دست گیرد.

در حال حاضر سهم بوئینگ و ایرباس از بازار جهانی هواپیماهای پهن پیکر مساوی و نصف نصف است اما این معادله در آمریکا 20 80 به نفع بوئینگ است که ایرباس با افتتاح این خط تولید قصد دارد این معادله را نیز به هم بزند.

در حال حاضر با تحویل سفارشات شرکت امریکن ایرلاینز آمریکا توسط ایرباس سهم این شرکت از کل هواپیماهای موجود در آمریکا به 40 درصد افزایش خواهد یافت.

پس از چین، این دومین واحد تولید ایرباس فرانسه در خارج از اروپا خواهد بود.

بوئینگ نیز پیشتر یک واحد تولید هواپیما در چین راه اندازی کرده است که بخشی از هواپیماهای تحویلی در آسیا را در این واحد تکمیل خواهد کرد.

بنا به گفته مدیر اجرایی ایرباس، افتتاح این واحد شرایط بازی را برای دو شرکت تغییر خواهد داد و مهمترین رویداد در یک دهه گذشته در رقابت در صنعت هوایی بین دو شرکت است.

این شرکت در کنار بازار هواپیماهای مسافربری، چشم داشتی نیز به قراردادهای دفاعی و ماهواره ای در خاک آمریکا دارد.

بر اساس اعلام ایرباس، یکی از اهداف تأسیس این واحد تولیدی، رساندن حجم تولید هواپیماهای تک راهرو از 42 فروند به 60 فروند در ماه است.

بنا به اعلام ایرباس، اولین هواپیماهای تولیدی در این واحد دو فروند ایرباس A321 خواهند بود که با ظرفیت 200 نفر مسافر بزرگ ترین هواپیمای تک راهروی این شرکت بوده و به دلیل توانایی قاره پیمایی بین شرکت های آمریکایی دلتا، جت بلو، امریکن ایرلاینز و دیگر شرکت های خدمات هوایی آمریکایی محبوبیت قابل قبولی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار