درخواست جدید وزارت راه وشهرسازی از متقاضیان مسکن مهر
وزارت راه شهرسازی در اقدامی جدید، در صفحات مربوط به مسکن مهر متقاضیان، از آنها خواسته، نام و مشخصات نماینده قانونی وراث بعد از فوت را معرفی کنند.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۳۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،"یک بام و دو هوا" سیاستی بوده که وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم همواره درباره طرح مسکن مهر از آن استفاده کرده است.
مسئولان این وزارتخانه از هر فرصتی برای انتقاد از این طرح و متهم کردن آن به‌عنوان عامل اصلی تورم استفاده کرده‌اند. اما در عین حال بلافاصله بر تکمیل واحدهای مسکن مهر با تمام مصائب (مورد نظر آنها) چه در روزهای ابتدایی فعالیت دولت تدبیر و امید و چه در شرایط کنونی تاکید ویژه‌ای داشته‌اند.

زمستان دو سال پیش عباس آخوندی وزیر راه در همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها گفته بود: « هرگز نباید در انجام امور مربوط به مسکن مهر و اتمام واحدهای در دست احداث دلسرد شویم و باید به جنبه‌های اجتماعی این طرح توجه کرد. معتقدم حداقل تا 5 دولت آینده نیز گرفتار موضوعات مربوط به طرح مسکن مهر خواهند بود.»

گرچه از 29 مردادماه سال 92 تا 24 شهریور 94 (امروز) مدیران، معاونان وزیر و وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت‌های خود را تحویل واحدهای مسکن مهر اعلام کرده‌اند اما حداقل در شهرهای جدید اطراف تهران فاصله حرف تا عمل این مسئولان بسیار زیاد بوده است. به‌طوریکه حدود 200 هزار متقاضی این واحدها در پایتخت طی 24 ماه منتهی به آخرین ماه تابستان امسال همچنان در انتظار تحقق وعده‌های فراوانی این مسئولان در رابطه با تحویل خانه‌های خود هستند.

در وضعیتی که یک کمپین اعتراضی مسکن مهر مانند کمپین نخریدن خودرو در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی و در صدر آنها آخوندی از اتمام واحدهای مسکن مهر دلسرد شده‌اند.

ظاهراً تاخیرهای مکرر در تحویل واحدهای مسکن مهر باعث شده تا ایده جالب و در نوع خود بدیعی در ذهن مسئولان وزارت راه و شهرسازی ایجاد و عملیاتی شود.

گویا مسئولان وزارت راه و شهرسازی به این نتیجه رسیده‌اند که عمر متقاضیان فعلی به بهره‌برداری واحدهای مسکن مهر قد نخواهد داد و آنها در انتظار تحویل واحدهای این طرح آرزو به دل خواهند ماند!!! از این رو به تازگی در صفحات مربوط به مسکن مهر متقاضیان بندهای جدید گنجانده شده و در این بندها از متقاضی خواسته شده تا مشخصات وارث مسکن مهر را اعلام کند. این بندها شامل کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر و تاریخ تولد نماینده قانونی وراث بعد از فوت است.

ارسال نظرات