مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد تاکید کرد:
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: ضرورت دارد در راستای توانمندسازی روستاییان به عنوان کانون‌های تولید و اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش‌های لازم را انجام دهیم.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۲۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: هادی مقیمی، بعد از ظهر دیروز در دومین جلسه ستاد استانی روز روستا به نقش مهم و تاثیرگذار روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه روستاها از ارکان اصلی و مهم توسعه کشور است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در راستای توجه به روستاییان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری از روستاها به‌عنوان کانون‌های اصلی تولید و ارزش‌آفرینی یاد می‌کنند.

مقیمی ادامه داد: دولت یازدهم نیز توجه ویژه‌ای به حوزه روستا داشته است و دفتر روستایی و مناطق محروم در این دولت به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ارتقا یافته است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار همایش ملی روز روستا در تهران برگزار شد و در سال جاری نیز این همایش به همراه نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با عنوان «روستا کانون ارزش‌آفرینی، تولید و اقتصاد مقاومتی» از تاریخ 14 تا 17 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

مقیمی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند مزایایی از قبیل معرفی روستا، آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روستاها، خدمات روستاییان، ایجاد رقابت و کسب دانش فنی، آشنایی با پیشرفت فناوری و تولید را به همراه داشته باشد.

وی به دیگر ویژگی‌های برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه مجموعه توانمندی‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی در یک محدوده خاص از نظر زمان و مکان  متمرکز شده به گونه‌ای که شرکت‌کنندگان و مخاطبان آن می‌توانند حداکثر بهره را از این رویدادها ببرند.

مقیمی همچنین یادآور شد: با برگزاری این نمایشگاه‌ها و عرضه تولیدات روستاها به مردم، رشد اقتصادی روستاها و سرانه درآمد آنها افزایش یافته و با افزایش قدرت اقتصادی روستاییان، تغییرات در تولید و کیفیت محصولات حاصل می‌شود که امیدواریم در روستاهای استان یزد نیز شاهد این اتفاق باشیم.

وی خاطر نشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده در این نمایشگاه، اقلیم استان یزد را به عنوان یک اقلیم نمونه کشوری معرفی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم هر یک از روستاها و شهرستان‌های استان بتوانند به نحو مطلوب، توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

این مسئول با اشاره به اقدامات این دفتر در یک سال و نیم گذشته اظهار داشت: در این مدت دو رتبه اول و پنجم کشوری توسط شرکت تعاونی‌های دهیاری‌های اردکان و میبد کسب شده و روستای ابراهیم‌آباد شهرستان اشکذر نیز به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب در سطح کشور معرفی شده است.

مقیمی ادامه داد: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد نیز به عنوان رئیس کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی دهیاری‌های کشور انتخاب شده که امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت کردن ساکنان روستاهای کشور گام‌های اساسی برداریم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه سند توسعه روستایی استان یزد در حال تهیه است، خاطر نشان کرد: توانمندسازی روستاییان می‌تواند موجب کاهش پدیده «مهاجرت روستا ـ شهری» و معضلات اجتماعی شود.

به گزارش بسیج، در این جلسه هر یک از نمایندگان دهیاران، بخشداران و فرمانداران شهرستان‌های استان به بیان ظرفیت‌های شهرستان‌های تابعه خود برای حضور قدرتمند در نمایشگاه پرداختند.

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان با عنوان روستا، کانون ارزش‌آفرینی، تولید و اقتصاد مقاومتی با حضور مقامات کشوری در تاریخ 14 تا 17 مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و به همت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظرات