مدیر دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد یزد:
مدیر دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد یزد با اشاره به اینکه ۷۲۱ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان یزد در حال فعالیت هستند، گفت: طرح اوقات فراغت در ۵۰۰ کانون مساجد یزد اجرا شد.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۱۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محسن رستگاری با بیان اینکه ایجاد کتابخانه‌های مجوز‌دار و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از جمله وظایف دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد استان یزد است، اظهار داشت: بیش 500 کانون مساجد در استان یزد به عنوان پایگاه اوقات فراغت فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با اشاره به ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف جامعه گفت: در استان یزد 274 کتابخانه باز و 169 کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های مساجد در حال فعالیت هستند.

وی شرکت در جشنواره‌های محراب قلم، روح خدا و نغمه‌های آسمانی را از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان دانست و بیان کرد: توسعه و ایجاد کتابخانه‌های مجوزدار در سطح استان و با کمک خیران در دستور کار این دبیرخانه در یزد است.

رستگاری با اشاره به اهمیت ترویج و آموزش قرآن کریم در بین اقشار مختلف جامعه افزود: طرح قرآنی 1449 همزمان با سراسر کشور با محوریت سوره یاسین، در 77 کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد برگزار و بیش از 2 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در طرح قرآنی 1449، در قالب 102 کلاس خواهران و براداران، که از این تعداد 32 کلاس ویژه برادران و  70 کلاس آموزشی ویژه خواهران است ساماندهی شدند.

رستگاری هدف از برگزاری این طرح را تشویق و ترغیب عموم علاقه‌مندان جهت پرداختن به حفظ آیات قرآن کریم به عنوان یک ارزش اسلامی دانست و عنوان کرد: تحقق شعار سال و زمینه‌سازی جهت دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در مورد، تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از دیگر اهداف برگزاری طرح قرآنی 1449 در استان یزد است.

وی با اشاره به وجود 721 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان یزد ادامه داد: از این تعداد 320 کانون مربوط به شهر یزد است، که با هدف رسیدن به مسجد طراز اسلامی و فرهنگ‌سازی در این راستا مشغول به فعالیت هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان خواستگاه انقلاب و سنگر علم و دین در جامعه اسلامی به منظور جلوگیری از تحقق توطئه‌های دشمنان در نظام اسلامی، دارای ارزش فراوان معنوی و راهبردی هستند.

وی انجام فعالیت تشکیلاتی، جلوگیری از فعالیت‌های موازی و همچنین برنامه‌ریزی‌های مختلف و متنوع فرهنگی را از جمله اولویت‌های کاری کانون‌های فرهنگی در مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: مشخص شدن وظیفه افراد در تشکیلات از جمله اهداف ما در راستای کار تشکیلاتی در کانون‌ها است. 

رستگاری گفت: لازمه جلوگیری از فعالیت‌های موازی فرهنگی، تشکیل شورای فرهنگی در مساجد است که می‌توان با مدیریت امام جماعت در راستای جلوگیری از اختلافات و مشکلات و موازی‌کاری فعالیت کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد خاطرنشان کرد: جذب کمک‌های مردمی نیز از دیگر امور مهم در کانون‌های مساجد است که با توجه به کمبود نذر فرهنگی در جامعه، می‌توان خیران را برای این کار جذب کرد و آن‌ها را هدفمند کرد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی راه‌های جذب جوانان به مساجد افزود: تدوین برنامه‌های متنوع و جذاب در محلات، آراستگی مسجد، اقامه نماز، نیازسنجی و شناخت روحیات جوانان از جمله مهم‌ترین راهکارهای جذب جوانان برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد است.

 

ارسال نظرات