دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای قطعه سازی با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت می‌پردازند، گفت: کاهش حجم تولید خودرو در یک ماه اخیر باعث شده، برخی واحدهای قطعه سازی که در تأمین نقدینگی خود با مشکل روبه رو بودند تعطیل شوند.
کد خبر: ۸۵۶۸۸۵۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ساسان قربانی  با اشاره به اینکه وضعیت واحدهای قطعه سازی کشور ارتباط نزدیکی با صنعت خودروسازی دارد، اظهار داشت: طی یک ماهه اخیر تولید شرکت های خودروسازی به دلایل مختلفی از جمله برنامه ریزی‌ شرکت‌ها و انتظار مردم از کاهش قیمت خودرو نسبت به ماه‌های گذشته کاهش داشته است که همین موضوع بر  فعالیت شرکت‌های قطعه ساز و افزایش مطالبات آنها تأثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای قطعه سازی با 50 درصد ظرفیت به فعالیت می‌پردازند، افزود: کاهش حجم تولید خودرو باعث شده تا برخی از واحدهای تولیدی که در تأمین نقدینگی خود با مشکل روبه رو بودند تعطیل شوند.

دبیر انجمن قطعه سازان اضافه کرد: اساساً سفارش‌گیری واحدهای قطعه ساز از شرکت‌های خودروساز به صورت ماهانه، هفتگی و روزانه است که طی ماه های اخیر بسیار کاهش یافته است.

قربانی بزرگترین مشکل فعلی واحدهای قطعه ساز را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: متأسفانه هزینه اصلی کاهش حجم تولید واحدها را در آینده جامعه پرداخت می‌کند.

وی در ادامه به سفر هیأت‌های اقتصادی فرانسوی به کشور اشاره کرد و افزود: قرار است هفته آینده یک هیأت اقتصادی متشکل از کل صنایع فرانسه به ایران سفر کنند البته بعد از این سفر یک هیأت فرانسوی  از قطعه سازان و خودروسازان هم به ایران سفر خواهند کرد.

ارسال نظرات