خبرهای داغ:
اولین مجمع بسیج شهرستان مانه وسملقان با حضور اعضاء ،روسای کارگروهها واقشار نخبگان در محل نماز خانه ناحیه مانه و سملقان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۸۸۴۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، در ابتدا  دو کارگروه ،کارگروه اقتصادی و بانوان گزارشی از اقدامات شش ماهه سال ارائه و روسائ اقشار مشکلات قشر های خود را بیان نمودند .

درادامه حجت الاسلام مقتدایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مانه و سملقان گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی، ضرورت اعتقادات و باورهای دینی ماستما هم به دلیل اعتقادات دینی و تضادهای سیاسی که با کشورهای استکباری داریم راهی جز اتکاء به توانمندی‌های درون نداریم .

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم نگاه‌ها و باورهای خود را در سطح منطقه و جهان دنبال کنیم، اقتصاد ما نمی‌تواند شکننده و وابسته به بیرون باشد زیرا وابستگی اقتصادی می‌تواند وابستگی را در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به همراه دشاته باشد ولی اگر بتوانیم در حوزه‌های اقتصادی حداقل‌ها را در کشور تأمین کنیم و کالاهای استراتژیک و نیازهای ضروری در داخل کشور تأمین کنیم، در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز با قدرت و قوام بیشتری می‌توانیم از نگاه‌ها و باورهای دینی خود دفاع کنیم و بر این اساس انتخاب و دنبال کردن راهبرد اقتصاد مقاومتی برای ما ضرورت است.

مقتدایی با اشاره به مؤلفه‌های این نوع اقتصاد بیان کرد: مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را مقام معظم رهبری مطرح فرمودند و این راهبرد، متکی بر علم و دانش است و باید در حوزه‌های مختلف از یافته‌های علمی نهایت استفاده را ببریم چون اگر می‌خواهیم متکی به توانمندی‌های داخلی باشیم نمی‌توانیم بدون علم و دانش این و ابستگی‌ها را کم کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مانه و سملقان ، اقتصاد مقاومتی را راهبردی هماهنگ با برقراری عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: بزرگترین سرمایه هر کشور سرمایه اجتماعی است و یک کشور اگر نتواند سرمایه‌های اجتماعی خود را تقویت کند، نمی‌تواند موفق عمل کند

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از مؤلفه‌های توجه به سرمایه اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی است، به فعالیت‌های بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود بیشتر جهت‌گیری آن‌ها به سمت مناطق محروم است تا ظرفیت‌های آن‌ها بارور شود، در حقیقت اقدامی در جهت برقراری عدالت اجتماعی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها