مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: اولویت بسیج سازندگی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۵۶۸۸۰۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج : سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری در کارگاه آموزشی توجیهی و ترویجی عرصه های اقتصاد مقاومتی ناحیه زاهدان که صبح امروز برگزار شد اظهار داشت: امروز اقتصاد یکی از مولفه های قدرت در جهان محسوب می شود و ورود به مقوله اقتصاد مقاومتی و  تاکید و دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون این عرصه بر همین پایه استوار است.

وی ژاپن و مالزی را از کشورهای پیشرو در علم اقتصاد دانست و افزود: اگر تفکر اقتصاد مقاومتی در ذهن تک تک ما ایجاد شد در این عرصه موفق خواهیم بود.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه بسیج و سپاه 8 سال پیش در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را آغاز کرده است و نسبت به سایر ارگانها پیشتاز است بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنی ساده یعنی خودکفایی درون خانه، روستا و شهرها .

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست مردمی بودن، عدالت محوری، تولید گرایی و تولید درون را از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و اذعان داشت: اولویت کاری بسیج سازندگی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

سرهنگ جعفری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند "تحریم‌های اقتصادی آخرین حربه دشمن برای ضربه زدن به این نظام الهی است"  افزود: از سال گذشته با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، سازمان بسیج سازندگی اولویت برنامه‌های خود را تحقق این سیاست‌ها در سطح روستاهای کشور قرار داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان اضافه کرد: بهسازی و زیباسازی مدارس، علمی و آموزشی، نهضت سوادآموزی، فنی و حرفه‌ای، کشاورزی، بهداشت و درمان و عمران و آبادانی ، محرومیت زدایی، اشتغال زایی عرصه‌های 12 گانه فعالیت بسیج سازندگی را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان در زمینه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال طی امسال 23 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به صورت 4 درصد را در 12 عرصه در اختیار افراد بسیجی و غیر بسیجی اهل تسنن وتشیع قرار داده است تا در زمینه اشتغال در روستاها و شهرها مشغول به فعالیت شوند.

این مسئول هدف از اعطای این وام ها را کمک به چرخه غذایی ماندگار و امنیت چرخه غذایی عنوان کرد و گفت: در بحث صنایع تبدیلی یکی از عمده مشکلات استان بحث دور ریزی محصولات است که در این زمینه نیز با هماهنگی کارخانه های مختلف دستگاه هایی را وارد کرده ایم تا بصورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم تا محصولات پِرت خود را عرقگیری، اسانس گیری و تبدیل به ضایعات این چنینی کنند.

وی در ادامه این مطلب افزود:  در ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با هدف شناسایی محصولات خانگی، صنایع دستی و تولیدات بومی بر پا شد که نقش بسزائی در معرفی آثار استان در پی داشته است.

سرهنگ جعفری مهاجرت معکوس از شهر به روستا را از دیگر اهداف واگذاری این تسهیلات خواند و افزود: بازارچه های مجازی  بصورت اینترنتی و شبکه های داخلی تحت عنوان شبکه خوشه ای کشوری در هر شهرستانی موجود است تا مصرف کنندگان بتوانند موجودیت تولیدات را در هر نقطه ای داشته باشند و با ورود به سامانه خوشه ای کشور می توانند محصول مورد نیاز خود را به همراه مشخصاتی که مد نظر دارند از نوع و کیفیت محصول و... در آن مشاهده کنند و بطور مستقیم اقدام به خرید کالای خود کنند که حُسن این کار نیز حذف دلال و واسطه گرها همچنین ارتباط دو طرفه تولیدکننده ومصرف کننده است که کمک به چرخه غذایی کشور نیز خواهد کرد.

 

ارسال نظرات