کد خبر: ۸۵۶۸۸۰۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج: فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه دشمن درصدد ضربه زدن به جایگاه ولایت است گفت: گفتمان انقلاب اسلامی که گفتمان ناب محمدی(ص)است توانست ما را در دنیا و منطقه عزیز کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان، سردار حسین معروفی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه زابل که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در دانشگاه زابل برگزارشد، اظهار داشت: در رسالت خطیر پاسداری زمان و مکان معنا ندارد، انجام تکلیف است که به این شغل بها می دهد.

وی از حضور میان مردم سیستان اظهار خرسندی کرد و پیشینه سیستان را مایه افتخار دانست.

وی بیان داشت: سرزمین سیستان بعد از انقلاب بیش از 1500 شهید تقدیم انقلاب کرد و قریب به 4 هزار جانباز جان خود را برای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی به خطر انداختند که همه اینها سند افتخار این منطقه محسوب می شوند.

سردار معروفی حسن ظن به خدای متعال و توکل بر او را از ویژگی های برجسته مردم  این منطقه دانست و یاداور شد:  وحدت و وفاق ملی شیعه و سنی تا کنون اجازه نداد راهبردهای دشمن در این منطقه پیاده شود.

سردار معروفی ولایتمداری را از دیگر خصایص مردم سیستان خواند و تاکید کرد:  ولایت مداری مردم سیستان منحصر به فرد است و قابلیت های بسیار زیادی در وجود این مردم نهفته است.

وی تصریح کرد: به فضل الهی و با هدایت های امام راحل(ره) و با عنایتهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و با گفتمان انقلاب اسلامی که همان گفتمان ناب محمدی(ص) است توانسته ایم امروز در دنیا و منطقه عزیز شویم.

فرمانده سپاه سلمان استان  عزت و عظمت ایران اسلامی را نتیجه مجاهدت شهدا دانست و اذعان داشت: امروز ایران اسلامی بر تصمیمات منطقه تاثیر گذار است و توانسته راهبردهای ظالمانه دشمن را در جای جای منطقه و کشورهای اسلامی بر هم زند .

این مسئول ادامه داد: ایران اسلامی با قابلیت های منحصر به فرد خود هرگز به دشمن اجازه تعدی به این سرزمین را نمی دهد و اگر دشمن چنین حماقتی بکند، سرزمین ایران گورستان همیشگی او خواهد بود.

سردار معروفی با بیان اینکه راهبرد دشمن تغییر کرده است، گفت: امروز راهبرد دشمن تصرف سرزمین ما نیست، تصرف ذهن، باورها و اعتقادات ماست تا بتواند بوسیله آن به نیت شوم خود که به آن هرگز نخواهد رسید، تغیر ساختار دهد و بوسیله آن جنگ های قومی و مذهبی به راه انداخته و صفوف مسلمانان را متلاشی کند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه امروز تکلیف ما سخت تر از دوران دفاع مقدس است، عنوان کرد:  همه ما وظیفه داریم دشمن را با بصیرت رصد کنیم و راهبردهای آن را شناخته و آگاه و هوشیار باشیم.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه امروز دشمن برای برای ما هدف گذاری کرده است، گفت: اولین هدف گذاری دشمن ضعیف کردن کانون انقلاب و جدا کردن مردم از حاکمیت اسلامی و در روبرو قرار دادن با همدیگر است.

وی دومین هدف گذاری دشمن را کمرنگ کردن ارزشهای دینی برشمرد و افزود: گرفتن روحیه مقاومت و مبارزه و بکار بردن واژه آسیب پذیری در مقابل واژه مستضعفین راهبرد دیگر دشمن است.

وی گرفتن روحیه خود باوری را از دیگر ترفندهای دشمن دانست و یاداور شد: ما ۳۷ سال مجاهدت کردیم و خودباور شدیم و روی پای خودمان ایستادیم کشوری که در دوران دفاع مقدس سیم خاردار نداشت امروز هشت قدرت جهان را در مقابل خود به زانو درآورده است.

فرمانده سپاه سلمان استان به اصلی ترین راهبرد دشمن یعنی برگشت به دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال این است که همانند دوران قبل از انقلاب مدیریت آمریکا را بپذیریم این نشدنی است، ما در طول این سالها مقاومت کردیم و مدیریت ظالمانه آمریکا را لگد مال کردیم.

فرمانده سپاه سلمان استان با بیان اینکه ضلع همه این محورها ولایت است، اظهار اشت: هدف اصلی دشمن ضربه زدن به جایگاه ولایت است.

وی با بیان اینکه وظیفه سیستانی های ولایتمدار این است که امام شناس و دشمن شناس باشند گفت: باید راهبردها و روش های دشمن را شناسایی کنیم و به مولای خودمان نگاه کنیم که چه می فرمایند.

سردار معروفی خاطر نشان کرد: بسیج سازمان نیست بلکه یک جریان است و برگرفته از نهضت عاشورا است .

وی ضمن تبیین شاخصه های والای پاسداری گفت: پاسدار غیر محافظه کار در وضع موجود اکتفا نمی کند، قله های بلندتر را می بیند و در احسنت ها متوقف نمی شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از مدیریت و خدمات سرهنگ پاسدار محمد ناظری تقدیر و تشکر کرد که در طی هشت سال سکان داری فرماندهی سپاه مرکز سیستان را بر عهده گرفته است و وی را مایه برکت و عزت این منطقه دانستند.

در پایان این مراسم سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه زابل معرفی شد، و از زحمت سرهنگ پاسدار محمد ناظری فرمانده سابق سپاه زابل نیز قدردانی شد.

شایان ذکر است :سرهنگ ثمره حسینی پیشتر فرماندهی سپاه هامون را برعهده داشته است
ارسال نظرات