مسئول بسیج ناحیه دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت

اردوهای جهادی مهمترين عامل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت استان است

اردوهای جهادی مهمترين عامل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت استان است/ احداث 6 مدرسه تا پايان سال توسط گروه هاي جهادي/ تهيه بانك اطلاعاتي مناطق محروم
کد خبر: ۸۵۶۸۷۹۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج : مسئول بسیج ناحیه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان گفت: اردوهای جهادی مهمترين عامل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت استان است.

برادر پاسدار عليرضا كيخا در حاشيه مراسم افتتاحیه مدرسه شهید محمدزاده روستای تپه لال‌محمد دهستان سنگان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: اين مدرسه يك كلاسه در مساحتي حدود 44 متر مربع در 20 روز كاري با تلاش شبانه روزي تعداد 60 دانشجو شهرستان خاش احداث شده است.

وي افزود: به زودي شاهد خيز  و تحول بسيار بزرگي در امر اردوهاي جهادي و بسيج دانشجويي استان خواهيد بود و اين اردوهاي جهادي در تمامي مناطق محروم استان با جديت بيشتر برگزار خواهد شد.

كيخا با بيان اينكه در حال حاضر 34 گروه جهادي در كل استان فعال هستند، گفت: تا پايان سال تعداد 6 مدرسه در سراسر استان توسط گروه هاي جهادي ساخته خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: تاكنون 2 مدرسه در منزل آب زاهدان و دهستان سنگان خاش افتتاح شده و همچنين تا قبل از شروع سال تحصيلي جديد يك مدرسه ديگر نيز در دهستان سنگان خاش و شهرستان زابل  افتتاح خواهد شد.

مسئول بسیج ناحیه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گروه های جهادی پس از شناسایی و نیازسنجی از نقاط مختلف به مناطق محروم اعزام می شوند، افزود: امسال اردوهاي جهادي هدفمند و با برنامه ريزي قبلي در مناطق محروم و واقعا نيازمند اجرا مي شود.

وی بیان کرد: اردوهاي جهادي استان با هدف رفع محرومیت و مظلومیت از مردم اين استان و اجرای دقیق طرح اقتصاد مقاومتی با حضور چشمگیر و استقبال بی نظیر دانشجویان بسیجی یک کارگاه تولیدی در این استان راه اندازی می کنند.

وي افزود: در مسئله اقتصاد مقاومتي، اشتغال آفريني، لوله كشي آب به باغات كشاورزي، توسعه كشاورزي و باغداري و راه اندازي كارگاه هاي خياطي بسيج دانشجويي سپاه سلمان برنامه هاي ويژه اي دارد.

كيخا از تهيه بانك اطلاعاتي مناطق محروم استان خبر داد و اذعان كرد: با تهيه اين بانك اطلاعاتي تمامي مناطق محروم و كمتر توسعه يافته استان شناسايي و جهت حل برخي از مشكلات آن مناطق برنامه ريزي و مساعدت خواهد شد.

وي تاكيد كرد: اردوهاي جهادي به غير از ساخت مدارس، مسائل علمي و فرهنگي اهالي روستاهاي محروم را نيز پيگيري و به آن ها آموزش مي دهند و همچنين برخي از مدارس را نيز ترميم و بازسازي مي كنند.

كيخا گفت: هم اكنون يك مدرسه در شهرستان چابهار به همت گروه هاي جهادي در حال ترميم و بازسازي است و اين مدرسه يكي از مدارس بسيار فرسوده و قديمي اين شهرستان است.

وي با بيان اينكه رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر نگاه عمومی است، خاطر نشان كرد: اگر در اقتصاد مقاومتی بخواهیم حرکت اساسی بکنیم باید نگاه ها را عوض کنیم که این کار در سایه تغییر نگرش ها در روش شناسی و معرفت شناسی علوم صورت می پذیرد که در پرتو حوزه و دانشگاه است.

کیخا با اشاره به نقش بسیار تاثیرگذار گروه‌های جهادی در روستاهای استان، تصریح کرد: این حضور موجب شده تا خدمات رسانی مطلوبی به روستاییان صورت گیرد.

وي اظهار كرد: اردوی جهادی همه را به یاد روزهایی می اندازد که در همین روستای سنگان، تمامی امور با دستان توانمند جوانانی پیش می رفت که امروز پدران همین دانشجویان حاضر در اردوی جهادی خاش هستند.

گفتني است، در اين مراسم مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان، معاون اداری مالی آموزش و پرورش شهرستان خاش و بخشدار مركزي اين شهرستان به سخنراني پرداختند و در پايان یک باب مدرسه كه به همت دانشجويان گروه جهادي شهيد محمدزاده خاش احداث شده بود مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار