علی اشرف خانلری
معاون رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه زنان و تولید ملی:
خبرگزاری بسیج: معاون رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده در بازدید از هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، بیکاری را معضل اساسی جامعه و منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی خواند و گفت: هدف اولیه دولت اشتغال زایی و کارآفرینی به ویژه در حوزه جوانان است.
کد خبر: ۸۵۶۸۷۷۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ شهیندخت مولاوردی تصریح کرد: هر اقدامی که با هدف توانمند سازی زنان به ویژه زنان آسیب پذیر صورت بگیرد در کاهش آسیب هایی که زندگی و خانواده آن ها را تهدید می کند موثر است. برگزاری این نمایشگاه از سوی شهرداری تهران نیز کاری بسیار خوبی بوده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد زنان سرپرست خانوار از سواد پایین تری برخوردار هستند اذعان داشت: زنان سرپرست خانوار نیاز به حمایت توام با توانمند سازی دارند تا بتوانند بعد از طی دوره از چرخه حمایت خارج شوند و به صورت خود کفا و توانمند در راه توسعه اقتصاد جامعه پیش بروند.

وی با اشاره به اینکه تاکید دولت بر پیاده کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی با مولفه های درون زا و برون نگر بودن است ادامه داد: پس از توافق هسته ای شرایط مناسبی برای رشد اقتصادی فراهم شده است که می تواند ایران را با سرعت بیشتری به سمت توسعه سوق دهد.

مولاوردی اذعان داشت: رییس جمهوری تاکید دارد که باز شدن درهای ایران به سوی جهان پس از تحریم به معنای افزایش واردات نخواهد بود بلکه اولویت دولت بحث افزایش تولید و رونق پایدار و خروج از رکود است.

وی با تاکید بر اهمیت هم افزایی نهادها در حمایت از زنان سرپرست اظهار داشت: زمانی شاهد تاثیرگذاری بیشتر خواهیم بود که سایر نهادها نیز به صورت یک شبکه همکاری وارد بشوند.

به گفته مولاوردی دولت با  برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی قصد دارد اقتصاد کشور را به سمت رشد و توسعه پیش برده و بتواند رشد اقتصادی که در سیاست های کلی برنامه ششم از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است را محقق کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به عدم محاسبه سهم مشاغل خانگی در تولیدات کشور گفت: یکی از خواسته های حوزه زنان ارزش گذاری کار خانگی زنان درحساب های ملی است.

وی با تاکید بر ارزشی که مشاغل خانگی زنان بر اقتصادجامعه و خانواده دارد افزود: در برآوردهای غیر رسمی سهم مشاغل خانگی چندین برابر درآمد نفت ارزش گذاری شده است. وی خاظرنشان کرد: نقش و تاثیری که این گروه از زنان دارند می طلبد که این نگاه ویژه را به این خدمات داشته باشیم و مطمئن هستیم با ارزش گذاری کار خانگی زنان، بسیاری از مناسبات و قوانین و مقررات تغییر خواهد کرد.

 

 

ارسال نظرات