اینگونه رفتار دولت در واردات نتیجه تداوم سیاست های لیبرالی است که از 25 سال پیش شروع شده است. در این سیاست هر چه زمان می گذرد احتیاج و نیاز ما به خارج که همان وابستگی است بیشتر می سود.
کد خبر: ۸۵۶۸۷۳۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

ابراهیم رزاقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بی توجهی دولت به مسئله حمایت از تولید ملی، اظهار داشت: دولت عملا دفاعی از تولید داخلی ندارد، عقد قرارداد اقتصادی با ترکیه نمونه بارزی از این بی توجهی دولت به مسئله تولید داخلی است، ما باید واردات را بر مبنای ایجاد رقابت در بازارهای داخلی انجام دهیم نه اینکه صنعت پوشاک کشور را با اینگونه قراردادها سرخورده کنیم.

این اقتصاددان با بیان اینکه چرا اجازه می دهند پوشاک ترکیه یا امثالهم وارداتی داشته باشیم؟! افزود: اینگونه رفتار دولت در واردات نتیجه تداوم سیاست های لیبرالی است که از 25 سال پیش شروع شده است. در این سیاست هر چه زمان می گذرد محتاج شدن به خارج که همان وابستگی است را بیشترمی سازد.

وی افزود: از وظایف مهم ما کسب استقلال  و بی نیازی از صدور مواد خام  و توجه به اقتصاد مقاومتی که همان اقتصاد مستقل با توجه به امکانات داخل است می باشد که متاسفانه دولت برعکس رفتار می کند؛ چرا دولت از بخش خصوصی گزارش نمی دهد ؟! سرنوشت بخش خصوصی را چرا نمی گوید؟!می گوید بخش خصوصی خاصی نداریم؟!  مگر مغازه دار، کسبه،  تولید کننده بخش خصوصی نیست؟!

وی در خاتمه اشاعه فضای سود پرستی توسط برخی منفعت طلبان را نقد کرد وتصریح کرد:  این همه ثروت در کشور ما وجود دارد چرا این ثروت وارد تولید نمی شودیا برخی به نام  تولید گران  صنعتی، عموما وام هایی می گیرند که در راستای تولید به کار نمی برند  فضای سود پرستی در ایران حاکم شده است  گروه کشاورزی و صنایع کوچک و سایر بخش های خصوصی قدرت ندارند  اکثرا یا بیکارند یا تعطیل پس اینگونه است که پوشاک داخل ما حرفی برای عرض اندام در برابر پوشاک ترکیه نمی بیند چون ایرانی تولید کننده حامی دولتی ندارد و برعکس دولت ترکیه حامی صفر تا صد تولیدکننده پوشاک اش است.

ارسال نظرات