معاون صندوق ضمانت صادرات از انعقاد قراردادی بین صندوق ضمانت صادرات ایران و روسیه برای پوشش ریسک‌های صادراتی بین دو کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۹۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آرش شهر آئینی  در مورد آخرین وضعیت پوشش ضمانت‌نامه‌های صادراتی برای اطمینان صادرکنندگان گفت: با توجه به اینکه به تازگی در حال سپری کردن شرایط تحریم هستیم بسیاری از بازارهای صادراتی برای ما جدید هستند، چرا که ما سالها از آن دور بوده‌ایم.

ارائه اطلاعات شرکت‌های روسی به بازرگانان ایرانی

وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه ارایه اطلاعات کافی راجع به شرکت‌های فعال هر کشور به خریداران است، به عنوان مثال اگر بازرگان ایرانی بخواهد با یک شرکت جدید روسی قرارداد ببندند، این دغدغه وجود دارد که با مشکل مواجه نشود.

معاون فنی صندوق ضمانت صادرات به انعقاد قرارداد همکاری بین صندوق ضمانت صادرات ایران و «اگزیار» به عنوان نماینده ضمانت صادراتی روسیه خبر داد و گفت: این توافق‌نامه نوامبر سال گذشته برای همکاری تدوین شد که بخش زیادی از پوشش ریسک‌ صادراتی به خود روسیه واگذار می‌شود که از مهر ماه به شکل رسمی به اجرا درخواهد آمد.

وی از دسترسی به بانک اطلاعاتی شرکت‌های روسی برای اطمینان خاطر بازرگانان ایرانی در مرحله پیش از عقد قرارداد خبر داد و گفت: بر این اساس می‌توان میزان سقف اعتباری هر شرکت روسی را در اختیار بازرگانان قرار داد، تا بتوانند ریسک خود را برای صادرات به روسیه در نظر بگیرند.

ایجاد خطوط اعتباری جدید بین ایران و روسیه

شهرآیینی در مورد ایجاد خطوط اعتباری جدید صادراتی برای صادر کنندگان ایرانی به ویژه در روسیه اظهار داشت: پیش‌شرط فعال شده این خطوط هماهنگی یک بانک ایرانی و یک بانک خارجی است، تا مسئولیت را بر عهده بگیرند و اکنون مذاکراتی با برخی کشورها از جمله روسیه برای این مسئله در حال انجام است.

افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات به 440 میلیون دلار

معاون صندوق ضمانت صادرات از افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات خبر داد و گفت: بیش از این سرمایه صندوق 240 میلیون دلار بود که با مصوبه اخیر دولت به 440 میلیون دلار افزایش یافته است و طبق قوانین پوشش صادراتی 7 تا 10 برابر سرمایه صندوق را می‌توانیم پوشش دهیم.

ارسال نظرات