برگزاری دعای عرفه یکی از رویش های معنوی بعد از انقلاب است

معاون نظارت دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دعای عرفه یکی از رویش های معنوی بعد از انقلاب اسلامی است که هرساله برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۹۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام سادات پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی دعای عرفه شهرستان سنندج به عظمت دعای روز عرفه در روایات اشاره کرد و گفت: در روایتی از امام جعفر صادق(ع) آمده است که با فضیلت تر از روز عرفه سراغ نداریم و روز عرفه روز ناامیدی شیطان است.

وی گفت: امام حسین(ع) در صحرای عرفه دعای پرمضمون عرفه را تلاوت کردند و این دعا حاوی مضامین عرفانی است و همچنان که در ترجمه آن ملاحضه می شود در عرفان اسلامی غنی تر از آن سراغ نداریم.

حجت الاسلام سادات تصریح کرد: اکنون که بیش از 50 فرقه عرفان کاذب در جهان رشد کرده است، جا دارد عرفان اصیل اسلامی نشان داده شود.

وی به مضمون دعای عرفه اشاره کرد و گفت: این دعا ارتباط مخلوق را با خالق و حمد و سپاس برای نعمتهای فراوان خداوند بر انسان، یادآوری مشکلات و تب و تابهایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تا کنون پشت سر نهاده، و کوشش برای جلب رحمت الاهی، و طلب آرامش و عافیت از وی، همچون مهم‌ترین خواسته انسان است؛ را بیان می کند.

وی بر هر چه باشکوتر برگزار شدن این مراسم معنوی در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به فضای معنوی حاکم بر استان انتظار میرود این مراسم باشکوه برگزار شود.

معاونت امور مذهبی و تشکل های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: دعای عرفه یکی از رویش های معنوی بعد از انقلاب است که هرساله برگزار می شود.

برگزاری دعای عرفه در مسجد جامع شهرستان سنندج

حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیز در این جلسه ضمن تسلیت شهادت جانسوز نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: امیدواریم که پیروان خوبی برای ائمه اطهار(ع) باشیم و سنت نبوی را در جامعه اسلامی پیاده کنیم.

وی گفت: روز دوم مهرماه روز نهم ذی الحجه روز عرفه است و دعای روز عرفه همانند چند سال گذشته در مسجد جامع سنندج و به همراه پخش تلویزیونی انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: دعای پرفیض عرفه فضای معنوی برای ورود به ماه محرم است و امیدورایم که امسال نیز این مراسم با همکاری دیگر نهادها و ارگان ها هرچه باشکوه تر برگزار شود.

در ادامه رحیم زاده جانشین فرمانده سپاه شهرستان سنندج نیز ضمن اعلام آمادگی این نهاد در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم دعای عرفه مطالبی پیرامون نیز برفضای سازی محیطی؛ حضور بسیجیان در مراسم و برپایی ایستگاه های صلواتی بیان کرد.


ارسال نظرات