رئیس اتاق بازرگانی ایران

مسئول جلوگیری از عرضه آب‌میوه‌های تقلبی وزارت بهداشت است

رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره فعالیت‌های انجام شده توسط اتحادیه‌های تولیدی برای جلوگیری از عرضه نوشیدنی‌های مصنوعی به عنوان طبیعی گفت: مسئولیت برخورد و جمع‌آوری این محصولات با وزارت بهداشت و دستگاه‌های نظارتی است.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۳۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ششمین نمایشگاه نوشیدنی‌ها و صنایع وابسته امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد. محمدرضا مرتضوی، رئیس کانون صنایع غذایی ایران گفت: ما در بخش صنایع نوشیدنی پیشرفت‌های مناسبی داشته‌ایم به طوری که تا قبل از سال 88 سالانه 50 هزار تن آب معدنی به کشور وارد می‌شد اما امروزه ما جزو کشورهای صادرکننده این محصول هستیم.

مرتضوی در خصوص لزوم کاهش مصرف نوشیدنی‌های گازدار در کشور افزود: مصرف نوشیدنی‌های گازدار در کشور در مقایسه با سایر نوشیدنی‌ها قابل توجه نیست اما ما نمی‌توانیم جلوی تولید آنها را بگیریم زیرا برای خرید آنها تقاضا وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران درباره صنایع نوشیدنی کشور گفت: برخی از محصولات کشاورزی کشور که امکان تازه‌خوری آن وجود ندارد شرایط مناسبی برای استفاده در صنایع آبمیوه کشور دارد که ما در این زمینه به شکل مطلوب استفاده نکرده‌ایم.

محسن جلال‌پور افزود: در برخی از کشورهای شمال ایران 6 تا 9 ماه سال سرما حکمفرماست و در برخی از کشورهای جنوبی آب و خاک آنها اجازه تولیدات محصولات کشاورزی به آنها نمی‌دهد، بنابراین ما بازار خوبی برای صادرات انواع آبمیوه‌های طبیعی به این کشورها داریم. 

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به بازارهای کشورهای اسلامی نیز به دنبال تمرکز فعالیت‌های تولید صنایع غذایی حلال با محوریت ایران هستیم و در 3 ماه گذشته نیز با نمایندگان برند جهانی حلال 2 جلسه در ایران برگزار کردیم. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه نگرانی‌های زیادی در میان مسئولین بهداشتی و مردم درباره عرضه نوشیدنی‌های مصنوعی به جای طبیعی وجود دارد و شما چه برنامه‌ای در این خصوص دارید، گفت: مسئولیت نظارت بر کیفیت آب‌میوه‌ها برعهده وزارت بهداشت و سازمان‌های نظارتی است اما تشکل‌های ما نیز در این زمینه حضور جدی دارند و به دنبال جمع‌آوری‌ آب‌میوه‌های غیر طبیعی در بازار هستند.

در انتهای این مراسم رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی گفت: در نمایشگاه نوشیدنی‌ها و صنایع وابسته 105 شرکت‌کننده وجود دارد که 10 درصد آنها از کشورهای خارجی نظیر ایتالیا، آلمان، هند، مالزی و سریلانکا هستند. 

کاوه زرگران افزود: مساحت این نمایشگاه 6 هزار مترمربع بوده و از امروز تا 26 شهریورماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

ارسال نظرات