مجموع فروش مرزی بنزین و گازوئیل کشور در سال گذشته به بیش از پنج هزار میلیارد ریال رسید.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۳۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مدیر عامل شرکت پخش با بیان مطلب فوق و مهم بر شمردن این فعالیت اقتصادی در مناطق مرزی کشور و درآمدزایی حاصل از آن، گفت: در سال گذشته  چهار میلیون و 65 هزار لیتر بنزین و 196میلیون و 550 هزار لیتر گازوییل در بازارچه های مرزی کشور عرضه شده است.

سیدناصر سجادی ارزش ریالی بنزین عرضه شده در مناطق مرزی را سال گذشته، 12 میلیارد و 195 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: فروش مرزی گازوییل نیز در بازه زمانی یاد شده، 491 میلیارد و 375 میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: فروش مرزی بنزین در مقایسه با سال قبل از آن (دو میلیون و 592 هزار لیتر) یک میلیون و 373 هزار لیتر افزایش داشته است.

سجادی افزایش فروش مرزی گازوییل سال 93 را نسبت به سال قبل از آن نیز 61 میلیون و 525 هزار لیتر اعلام و افزود: فروش مرزی گازوییل سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 865 میلیون و 881 هزار ریال افزایش داشته است.

بر پایه این گزارش، فروش سوخت در مناطق مرزی کشور از جمله راهکارهایی به شمار می رود که علاوه بر درآمد زایی برای مردم ساکن در این نقاط، به کاهش قاچاق فرآورده های نفتی همچون نفت گاز، کمک کرده است.

گفتنی است، فروش سوخت به این شیوه با در نظر گرفتن قیمت در آنسوی مرز تعیین و عرضه می شود و کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، همچنین استان خراسان رضوی، کرمانشاه، اردبیل و گیلان از جمله مناطقی هستند که فروش مرزی سوخت در آنها جریان دارد.

ارسال نظرات