فرمانده سپاه سلمان:

وفاق ملی زائیده دفاع مقدس است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: امروز دشمن بعد از جنگ با ایران به این نتیجه رسید که نمی تواند در ایران تصرف زمین داشته باشند زیرا جمهوری اسلامی ایران قابلیت هایی دارد که به دشمن اجازه نخواهد داد دست به تعدی بزند
کد خبر: ۸۵۶۸۵۱۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی در مراسم معارفه فرمانده سپاه ناحیه زاهدان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان در سالن اجتماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز امام جعفرصادق(ع) اظهار داشت: فردی که بخواهد رسالت خود را در کسوت پاسداری انجام دهد هرآنچه دارد در طبق اخلاص گذاشته و برای دفاع از انقلاب اسلامی از ذره ای کوشش دریغ نخواهد کرد لذا امروز مراسم تجلیل از فردی است که 34 سال وظیفه و رسالت خود را به نحو احسن انجام داد و از این به بعد نیز چنین خواهد داد.
وی سعه صدر را یکی از ویژگی های اساسی مدیریت در حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: مدیریت با خوش رفتاری، خوش اخلاقی و متانت نسبت به انسانهایی که باحضور خود در بسیج بزرگی را رقم زدند افتخاری است که بسادگی نصیب هر شخصی نخواهد شد، در این زمینه نیز مدیری موفق است که بامردم انس گرفته و برای خدمت گذاری به آنها در تلاش باشد.
سردار معروفی افزود: در دوران هشت سال جنگ نابرابر علیه ایران اسلامی مولفه هایی باعث پیروزی و سربلندی برای این مرز و بوم شد که نتیجه آن صاحب نظر کردن و نفوذ و بزرگی ایران در دنیا است. ایرانی که امروز قدرتمند ترین کشورهای جهان را وادار کرد تا در مقابلش زانو بزند بگونه ای که در مورد مسائل فناوری هسته ای این کشور به مذاکره بنشینند و این مهم افتخاری بزرگ برای ایران و ایرانی است.
وی اعتقاد عملی به اصول و مبانی دینی، توکل و توسل و حس ظن به خداوند متعال را اولین مولفه این پیروزی بیان کرد و ادامه داد: اگر امام در مقابل دنیای کفر ایستاد و اگر امروز مقام معظم رهبری در مقابل همه زیاده خواهی های دنیا می ایستد و مبارزه می کند و ازمنزلت و شان ملت ایران دفاع می کند به واسطه حس ظن به خدای تعالی است که این حس ظن به خدا در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هویدا و مایه پیروزی ملت است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان دومین مولفه در مقابل راهبرد دشمن را همبستگی، اتحاد، همدلی و نزدیکی قلب ها به یکدیگر عنوان کرد و افزود : در زمان انقلاب در راهپیمایی ها و مبارزات گرایش و تفکر عنوان نمی شد، در سنگر و گردان ها مهم نبود به چه کسی رای داده ایم چون هدف مشترک بود وبرای اجرا کردن فرمان امام راحل همه با هم متحد بودند و فرمان امام را فرمان خدا می دانستند؛ امروز نیز ما باید از اسلام، قرآن وائمه دفاع کنیم و در ترویج ارزش های ناب الهی کوشا باشیم.
وی سومین مولفه پیروزی در دفاع مقدس را مدیریت صحیح اسلامی عنوان کرد و گفت: مدیریت صحیح اسلامی ما یعنی ولایت و رهبری، چون تبعیت از این نظام تبعیت از نظام الهی و دستور بزرگان دین است؛ چیزی که کشورهای دیگر ندارند، حزب الله گفتمان ما را پذیرفت و با پیروی از آن در جهان مشهور، بزرگ و پیروز شد.
سردار معروفی ادامه داد: امروز دشمن بعد از جنگ با ایران و سقوط عراق به این نتیجه رسید که نمی تواند در ایران تصرف زمین داشته باشند زیرا جمهوری اسلامی ایران قابلیت هایی دارد که به دشمن اجازه نخواهد داد دست به تعدی بزند لذا اگر روزی چنین خیالی را در سر بپروراند ایران به گورستان همیشگی آنان تبدیل خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه ‌دشمن به دنبال تصرف اعتقادات، باور و شجاعت ملت ایران است، افزود: دشمن می‌خواهد خودباوری را از ملت ایران بگیرد و خودباختگی را جایگزین آن کند زیرا ما در دوران هشت سال دفاع مقدس ثابت کرداه ایم که می توانیم و به این توانستن خود می بالیم چرا که در این راه بیش از200هزارو اندی شهید، 800 هزار جانباز و 55 هزار آزاده تقدیم انقلاب کرده ایم تا امروز با گذشت بیش از 37 سال بگوییم ما توانستیم.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هدف دشمن نشانه گرفتن ستون اصلی خیمه انقلاب یعنی ولایت است، اظهار داشت: دشمن امروز به واسطه جنگ نرم که همان عملیات روانی است پله پله و نرم می‌آید و می‌خواهد با تفرقه افکنی قومیتی به اهداف شوم خود برسد.
وی اشاره کرد: شناخت دشمن بیشتر از ما نسبت به ولایت است چون کاربری این ولایت را دیده و اعتراف کرده است که در خاور میانه با یک ابر حریف روبرو است، ابر حریفی که نقشه و راهبردشان را خوب می شناسد و دقیق رصد می کند، از اینرو از آنجایی که به پیوند رهبر و ملت یقین پیدا کرده ، می داند که ملت ایران گوش به فرمان رهبری است .
سردار معروفی با بیان اینکه تفکر بسیجی باید یک تفکر آرمانی و الهی باشد، افزود: امروز همه ما وظیفه داریم مبلغ خوبی برای دین، انقلاب و رهبری باشیم از این جهت باید گفت پاسداری شغل نیست بلکه یک رسالت مهم و سنگین است که بسیجی را واداشته است به وضع موجود بسنده نکند و طالب پیشرفت و توسعه باشد.
وی وجود 141 هزار بسیجی ، سه گردان امام حسین(ع)، چندین گردان بیت المقدس و کوثر و وجود بیش از هزار حلقه صاحین همه و همه را از جمله کارهای بزرگی عنوان کرد که دشمن را ناامید کرده و به جای آن به جبهه اسلام و انقلاب امید داده است.
این مسئول از مدیریت خوب سرهنگ پاسدار محسن اکبری تقدیر و تشکر کرد که تاکنون توانسته است در این زمینه ارتباطات خوبی با توده مردم برقرار کند زیرا وظیفه بسیج ایجاد ارتباط با مردم است.
وی در ادامه این مطلب سرهنگ اصغری را که در سمت فرماندهی سپاه خاش بوده است را بعنوان فرمانده سپاه ناحیه زاهدان معرفی کرد و از وی خواست تمام تلاش خود را در این زمینه در مرکز استان داشته باشد زیرا سپاه نهادی مردمی است که باید حضور این مردم در آن دیده شود.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه بسیج در زاهدان خواهیم بود، خاطر نشان کرد: ناحیه بسیج و سپاه زاهدان به سه ناحیه تقسیم می‌شود که یکی از ناحیه‌ها، ناحیه عشایری خواهد بود تا بتوانیم با مدیریت ساختاری جدید برای توسعه بهتر در استان گام برداریم.

ارسال نظرات