نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دروس دینی باید در دانشگاه‌های فرهنگیان بیشتر تدریس شود، گفت: مسئولان حمایت از حوزه‌های علمیه را افزایش دهند.
کد خبر: ۸۵۶۸۴۴۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری بعد از ظهر دیروز در دیدار با برخی از طلاب بسیجی، اظهار داشت: در شورای مدیریتی حوزه در ارتباط با مسائل و مشکلات مختلف اجتماع صحبت‌ها و بحث‌هایی می‌شود.

وی با بیان این مطلب که صحبت‌ها و راهکارهایی که در این شورا بیان می‌شود، کافی و جامع نیست، گفت: حوزه علمیه باید در مقابل همه چالش‌های جامعه احساس مسئولیت کند و خود را مسئول مسائل فرهنگی جامعه هم بداند.

امام جمعه یزد به تفاوت فرهنگی میان اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: مسئله دین و اعتقادات دینی برای همه اقشار جامعه مطرح است و روحانیتی که متصدی دین، اعتقادات مردم است و حوزه‌های علمیه اگر خود را متصدی این اعتقادات بدانند، باید برای همه آنها فکر کنند و برای همه رشته‌ها نیرو داشته باشند.

ناصری افزود: ما در همه عرصه‌ها باید انسان‌های هادی داشته باشیم که مردم را به سمت دین هدایت کنند، اما متاسفانه برنامه‌ریزی حوزه در کل به این صورت جامع نیست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: ما خودمان را موظف کردیم برای اداره حوزه به این صورتی که هست ولی نگاهی به اقشار دیگر جامعه به آن صورتی که نیاز است، نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: الان در دانشگاه فرهنگیان هزاران معلم در حال تربیت هستند، ما هر چه در جلسات مختلف مطرح کردیم که باید توسط حوزه‌های علمیه تشکیل شود، نتیجه نداد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: حوزه به این کار وارد نشد و دانشگاه فرهنگیان الان تعداد بسیار زیادی معلم در سال تربیت می‌کند که بهترین سال‌های عمر فرزندان ما را در اختیار دارند ولی این معلم‌ها خیلی به مسائل دینی آشنا نیستند.

ناصری با اشاره به اینکه حوزه علمیه پایه حکومت اسلامی است، گفت: متاسفانه بسیاری از مسئولان هم افزایش تعداد حوزه‌های علمیه و طلاب را برای کشور لازم و ضروری نمی‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: باید بتوانیم یک مجتمع بزرگ فرهنگی ایجاد کنیم که رشته‌های تخصصی فرهنگی و دینی در این مجتمع برای طلاب و اساتید دینی بیان شود و طلاب در یزد برای مسائل مختلف دینی به صورت هرچه بهتر و بیشتر تربیت شوند.

وی گفت: یکی از اقداماتی که طلاب به ویژه خواهران طلبه می‌توانند انجام دهند، حضور در جلسات اولیا و مربیان است که تذکرات دینی لازم برای والدین دانش‌آموزان بیان شود.

 

ارسال نظرات