خبرهای داغ:
فرماندهی نیروی انتظامی تاکستان در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اساتید حوزه علمیه تاکستان گفت: روحانیون پرچمدار اصلاح امور فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند.
کد خبر: ۸۵۶۸۳۸۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان ، قاسم طرهانی فرماندهی نیروی انتظامی تاکستان در دیدار با حجت‌الاسلام مرتضی کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از اساتید حوزه علمیه تاکستان به بحث آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: همگی ما برای سامان دادن به امور جامعه نقش‌ و وظایفی برعهده داریم و دراین راستا نقش روحانیت به صورت اخص و برجسته بوده و بایستی پرچمدار حرکت اصلاح امور جامعه باشند.

وی در ادامه به اثرگذاری طلاب و روحانیون بر مسائل اجتماعی اشاره و تصریح کرد: در بعد خانواده از یک سو با مشکلات مربوط به تأخیر ازدواج جوانان و شیوع پدیده طلاق روبرو هستیم و از سوی دیگر در بقیه مورد خانواده‌ها با مشکلات اضطرابی و اخلاقی سروکار داریم و لذا بایستی طلاب و مبلغان تلاش خود را بر تحکیم بخشیدن به نهاد وامور خانواده و اصلاح مشکلات اخلاقی و درمان خانوده‌های مضطرب معطوف سازند.

در ادامه، حجت‌الاسلام کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تاکستان نیز طی سخنانی به بحث معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ناهنجاری‌ها محدود به ارتکاب جرم و جنایت و گناه و امور مشخص این‌چنینی نیست، بلکه از رد کردن چراغ قرمز گرفته تا بحث معضل ازدواج جوانان و نیز شیوع طلاق و تأثیر ناهنجاری‌های ارزش شکن اجتماعی را شامل می‌شود.

وی انواع گوناگون ناهنجاری‌ها و معضلات را شامل ناهنجاری‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برشمرده و ضمن بیان معضلات اجتماعی به‌عنوان حیطه‌ای که طلاب و مبلغان بایستی در آن داخل شوند، گفت: اساس پدید آمدن ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی این است که نیازها در سطح فرد برآورده نشده و جنبه اجتماعی به خود می‌گیرند. در این مواقع بایستی به جای ارائه راهکار در سطح جزئی و فردی به ارائه راهکار در سطح عمومی واجتماعی بپردازیم.

کریمی در پایان تصریح کرد: هرچند برطرف کردن تمامی این ناهنجاری ها و مشکلات به اصول و راه‌های درمان خاص خود نیازمند است؛ اما در عین حال روحانیت می‌تواند ازطریق تاثیرگذاری بر مسائل اجتماعی موجب درمان و رفع مشکلات زیادی باشد

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها