خبرهای داغ:
کارشناس برنامه اطفال مرکز بهداشت شهرستان بویین زهرا:
علمشاهی گفت: چون کودکان، اغلب غرق خواسته های آنی خود هستند، به محیط اطراف خود بی توجه می باشند و نیز به دلیل عدم تجربه، درک محدودی از محیط دارند و از شرایط جدید آگاه نیستند
کد خبر: ۸۵۶۸۳۷۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،معصومه علمشاهی، کارشناس برنامه اطفال مرکز بهداشت شهرستان بویین زهرا ضمن بیان اینکه در گذشته، آسیب، نتیجه یک تصادف پنداشته می شد و مردم برای شانس، اقبال و همچنین قضا و قدر، نقش پُر رنگی قائل بودند، در حالیکه امروزه همه می دانند، آسیب ها قابل پیشگیری هستند؛ به والدین هشدار داد که بیشترین حوادث برای کودکان، در اتاق نشیمن، آشپزخانه و پلکان منزل رُخ می دهد.

 علمشاهی، این موضوع را روز 15 شهریور 1394 در «کارگاه آموزشی، پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان و احیاء پایه»،برای داوطلبان متخصص ادارات این شهرستان بیان کرد و اظهار داشت: علل اصلی مرگ ناشی از آسیب، در کودکان زیر پنج سال، به ترتیب، شامل: غرق شدگی، سوانح جاده ای و سوختگی است.

این کارشناس با  بیان اینکه صدمات دوران کودکی رابطه نزدیکی با محرومیت اجتماعی دارند، اظهار کرد: چون کودکان، اغلب غرق خواسته های آنی خود هستند، به محیط اطراف خود بی توجه می باشند و نیز به دلیل عدم تجربه، درک محدودی از محیط دارند و از شرایط جدید آگاه نیستند.

ایشان با هشدار درباره اینکه کودکان به دلیل قد کوتاه ممکن است توسط یک فرد بزرگسال به خوبی دیده نشوند، عنوان کرد: کنجکاوی و روحیه ماجراجویی ممکن است کودکان را با خطر مواجه سازد.

وی ادامه داد برای برآورد هزینه واقعی درمان حوادث در کودکان، علاوه بر هزینه درمان، باید هزینه های دراز مدت بازتوانی و یا هزینه درد و رنج وارد شده به بیمار و ساعات کاری از دست رفته به دلیل مراقبت از یک کودک آسیب دیده را هم در نظر گرفت.

 گفتنی است،در ادامه این برنامه، آموزش پایه احیای قلبی – ریوی (CPR) کودکان، به صورت عملی، توسط نوروزی و نیازی، به ترتیب مسؤول و کارشناس اورژانس شهرستان بویین زهرا انجام شده است.

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها