رئیس اداره ارشاد اسلامی ابرکوه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد یک وزارت فرهنگی هنری و قلب جامعه است، اما عملاً درگیر مسائلی می‌شود که هیچ ربطی به او ندارد و این باعث تأخیر و یا انحراف این وزارت خانه از مسیر و سیاست‌گذاری‌های اصلی خود می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۸۳۱۸
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، به مناسبت روز سینما جمعی از هنرمندان ابرکوه همراه با عادل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با امام‌جمعه دیدار کردند.

جواد عادل رئیس اداره ارشاد ابرکوه ضمن تشکر از فعالان در عرصه سینما اظهار کرد: سینما به‌عنوان برترین عنصر تأثیرگذار بر جامعه است و این بحث در ابرکوه دریکی دو سال اخیر جایگاه خود را پیداکرده است.


وی افزود: بیش از 30 فیلم در این سه سال توسط فیلم‌سازان ابرکوهی در بخش‌های مختلف مانند غیرحرفه‌ای، حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای تولیدشده، که این مقدار برای شهرستان جایگاه قابل‌توجهی دارد.

عادل تهیه تمامی این 30 اثر را بدون حمایت مسئولان عنوان کرد و گفت: من به جرات می‌گویم که حمایت‌های مالی در این حوزه در حد صفر است، این همان روحیه مدیریت جهادی است که رهبری بارها مطرح کرده‌اند و در ابرکوه در بخش‌های مختلف هنری به‌وضوح دیده می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای فیلم‌سازان ابرکوه برای پیشرفت خاطرنشان کرد: در این چند سال حداقل امکانات فراهم‌شده و زیرساخت‌های فرهنگی برای شروع یک حرکت بنیادی و جدی، آماده هست و نیاز به حمایت‌های ویژه مسئولین شهرستان و استان دارد تا به سرانجام برسد.

رئیس اداره ارشاد ابرکوه اذعان کرد: در بخش فیلم چه بازیگر، تولید، فیلم‌برداری،کارگردانی در شهرستان مشکل خاصی نداریم و رتبه ابرکوه در این زمینه‌ها نسبت به جمعیت، خیلی بالاتر از شهرهای دیگر است و برخی تولیدات آقایان عباسی و آزادگان که وارد عرصه ملی و کشوری شده برای ما افتخار است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به انحرافی که در دستگاه‌های هنری وجود دارد اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد یک وزارت فرهنگی هنری است اما عملاً درگیر مسائلی می‌شود که هیچ ربطی به او ندارد و این باعث تأخیر و یا انحراف این وزارت خانه از مسیر و سیاست‌گذاری‌های اصلی خود می‌شود.

عادل تأکید کرد: آموزش‌وپرورش مغز و ارشاد قلب جامعه است و باید به هر دو توجه شود تا دغدغه‌هایی که درزمینه تهاجم فرهنگی به وجود آمده رخ ندهد. یکی دیگر از عواملی که باعث شده وزارت فرهنگ و ارشاد از هدف و برنامه‌های خود بازبماند، بی‌توجهی دیگر نهادها نسبت به این وزارت است.

ارسال نظرات