نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا خارج از مجوز اتحادیه‌ها و اصناف غیرقانونی است و افرادی که در این زمینه ادعای داشتن مجوز دارند، عملی خلاف واقع انجام داده‌اند.
کد خبر: ۸۵۶۸۲۴۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  نایب رئیس اتاق اصناف ایران در نشست خبری مشترک اتاق اصناف ایران و خانه کارگر با اعلام این خبر اظهار کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا خارج از مجوز اتحادیه‌ها و اصناف غیرقانونی است و افرادی که در این زمینه ادعای داشتن مجوز دارند، عملی خلاف واقع انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌هایی که خارج از نظارت اصناف برگزار می‌شود، صرفا برای سودآوری افراد بوده و کالاهایی که در آن عرضه می‌شود استانداردهای مورد تایید اصناف را ندارند. 

علیرضا محجوب رئیس خانه کارگر نیز در این باره گفت: در قانون ذکر شده است که مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا صرفا برعهده اصناف بوده و در صورتی که تخلفاتی در این زمینه انجام شود ما آماده اضافه کردن مجازات متخلفین در قانون هستیم.

وی یادآور شد: کالایی که در فضای غیرمجاز عرضه می‌شود امکان عرضه کالای قاچاق و سایر مفاسد را دارد به همین منظور لازم است که برگزاری این نمایشگاه صرفا توسط اصناف برگزار شود. 

محجوب گفت: برای اشاعه بیشتر خرید کالای داخلی 50 هزار بن تخفیف 35 درصدی بین کارگران تا به امروز توزیع شده است.

وی یادآور شد: در صورتی که تقاضای بیشتری از این مقدار وجود داشته باشد خانه کارگر آمادگی تامین این نیاز را دارد.

رئیس خانه کارگر افزود: منابع مالی این طرح هنوز مشخص نیست و با اتمام خرید این منابع از طرف دو بخش خانه کارگر و اتاق اصناف تامین می‌شود.

در ادامه این مراسم نایب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: نمایشگاه‌های فاقد مجوز که زیر چادر نیز برگزار می‌شود به دلیل اینکه از اصناف تولیدی در آنها مشارکت ندارند، امکان غرفه‌داری دلال‌ها در این نمایشگاه فراهم است.

وی در پایان یادآور شد: در این نمایشگاه 400 غرفه ملزومات مدرسه از جمله کیف و کفش، پوشاک، نوشت‌افزار و ... را عرضه می‌کند و ساعت کار این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 22 است.

گفتنی است که نمایشگاه بوی ماه مهر از تاریخ 22 تا 28 ماه جاری در محل مصلای تهران برگزار می‌شود و به مردم عادی نیز بین 5 تا 15 درصد تخفیف داده می‌شود.

ارسال نظرات