مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشورگفت: هر فرد حقیقی یا حقوقی شاغل در صنایع کوچک که توسط کارشناسان صندوق تأیید شود، می‌تواند تا ۶ میلیارد تومان نزد صندوق تعهدات باز داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۶۸۲۴۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از  صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک،  علی تعقلی با اشاره به اینکه مدیریت ضعیف و کمبود نقدینگی دو مشکل عمده صنایع کوچک کشور است، اظهارداشت: بخشی از مشکل حال حاضر صنایع کوچک مربوط به مدیریت ضعیف در این صنایع می شود که ناشی از کمبود آموزش‌ها است و مشکل دیگر به کمبود نقدینگی جهت توسعه سرمایه‌گذاری بر می‌گردد.

وی افزود: شاید در گام اول افزایش اعتبار بتواند بخش عمده‎ای از مشکلات صنایع کوچک را مرتفع کند، اما قطعا در ادامه راه نبود توجیه اقتصادی برای تولید، مدیریت ضعیف، عدم بازاریابی مناسب و عدم تامین مواد اولیه می‌تواند موجب اتلاف تمام اعتبارت تزریق شده و ورشکستگی واحد صنعتی شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشور در ادامه از ارائه 12 خدمت ضمانتی در این صندوق خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر خدمات ضمانتی از جمله ضمانت شرکت در مناقصه و مزایده با 50 درصد تخفیف نسبت به بانک، ضمانت‌نامه حسن انجام پیش پرداخت و وصول وجه الضمان با 50 درصد تخفیف نسبت به بانک و 50 درصد تخفیف در وجوه تودیعی و ضمانت نامه تعهد پرداخت به نفع بانک، گمرک، فروشنده مواد اولیه، فروشنده ماشین آلات و یا خدمات در صندوق انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین صدور ضمانت‌نامه به نفع سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک و نیز انجام ضمانت متقاضیان در انتشار اوراق بدهی از جمله اموری است که در صندوق انجام می‌شود که بعضا انجام برخی از این امور در بانک‌ها ممنوع است.

ارسال نظرات