جانشین فرمانده سپاه ناحیه زاهدان

اجرای بیش از 90 برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان زاهدان/ دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه ناحیه زاهدان از برگزاری بیش از 90 برنامه در هفته دفاع مقدس در زاهدان خبر داد و گفت: دوران دفاع مقدس به عنوان نقطه عطف تاریخ ملت ایران است که به بهای رشادت، جانفشانی و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام حاصل شده است.
کد خبر: ۸۵۶۸۱۸۱
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، سرهنگ پاسدار مسعود پناهی در گفت و گو با خبرنگار ما از دوران دفاع مقدس به‌ عنوان بارزترین نقطه عطف تاریخ حماسی، سیاسی و مذهبی ایران اسلامی نام برد و اظهار داشت: این دوران به بهای رشادت، جانفشانی و ایثارگری‌های رزمندگانی حاصل شد که هستی خود را در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان های اسلام و استقلال نظام در طبق اخلاص نهادند.
وی افزود: هفته بزرگداشت دفاع مقدس فرصتی مناسب است تا بار دیگر به یادآوری رشادت ها و جانفشانی های دلاورمردانی بپردازیم که برای دفاع از کیان این مرز و بوم در میدان نبرد علیه دشمن ایستادگی و مقاومت کردند.
پناهی ندای «الله اکبر» را رمز پیروزی رزمندگان اسلام عنوان کرد و بیان داشت: در هشت سال دفاع مقدس، تمام تکنولوژی غرب و شرق با سلاح های مدرن دنیا علیه ایران اسلامی بکار گرفته شد اما با مجاهدت نیروهای انقلاب نقشه های شوم آنان شکست خورد.
وی تاکید کرد: اگر امروز در دنیا ما را به عنوان یک قدرت به رسمیت می شناسند بواسطه عزت و رشادت هایی است که در دفاع مقدس حاصل شده و امروز، ما هر چه داریم از همان رشادت ها است.
پناهی بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: ترویج و توسعه فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت به‌عنوان سند درخشان و جاودانی ازعزم و اراده ملی و عزت و اقتدار اسلامی وظیفه‌ای همگانی است که باید با جدیت از سوی آحاد مردم شریف و شجاع میهن اسلامی مدنظر قرار گیرد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه زاهدان در ادامه از برگزاری 90 برنامه‌ در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در شهرستان زاهدان خبر داد و گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح، یادواره شهدا و حضور راویان دفاع مقدس برای بیان خاطرات دفاع مقدس، برگزاری شب شعر وخاطره و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله این برنامه ها می باشد.
وی در ادامه برگزاری همایش پیاده‌روی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری صبح‌گاه مشترک و نواختن زنگ مقاومت در سطح مدارس را از جمله مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه زاهدان در پایان خاطر نشان کرد: نسل جوان ما نیاز به شناخت رشادت ها و تلاش های جوانان این مرز و بوم در سال های ابتدایی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی دارد که برگزاری یادواره شهدا می تواند این مفاهیم معرفتی را در اختیار این نسل قرار دهد، از این جهت برگزاری یادواره شهدا با بهترین کیفیت باعث می شود رابطه عمیقی بین نسل جوان امروزکه به عنوان افسران جنگ نرم با نسل دیروز به عنوان پیشقراولان عرصه جنگ سخت است برقرار شود تا جوانان امروزی بتوانند در جبهه جنگ نرم افزاری نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

ارسال نظرات