مدیرکل کمیته امداد کردستان از جمع‌آوری کمک‌های مردمی در یک‌هزار و 850 پایگاه ثابت و سیار در جشن عاطفه‌های امسال در سطح استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۹۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قنبر موسی‌نژاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سنندج ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امنیت و آرمش امروز ما در کشور حاصل ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که بدون هیچ چشمداشتی خون پاکشان را فدای اسلام و انقلاب کردند.

وی تصریح کرد: هر ساله در آستانه سال تحصیلی جدید کمیته امداد امام خمینی با همراهی برخی دستگاه‌ها و نهادهای دیگر همچون، آموزش و پرورش، بسیج، سازمان دانش‌آموزی و صدا و سیما اقدام به برگزاری جشن عاطفه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، ایجاد بسترهای لازم برای مردم در راستای تقسیم شادیهایشان با نیازمندان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن به صورت همزمان در کشور عنوان کرد و گفت:مردم نیکوکار و خیر با اهدای هدایای نقدی و کالایی خود در این جشن به نیازمندان و محرومین نوعدوستی خود را به نمایش می‌گذارند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: در بین مردم هر جامعه‌ای دو دسته نیازمند و متمکن وجود دارد که خداوند هر کدام از آنان را به نوعی مورد امتحان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیازمندان را خداوند بر اساس صبر و بردباریشان و اغنیا نیز بر اساس گذشت و ایثار مالشان از سوی پروردگار جهانیان آزمایش می‌شوند، تصریح کرد: اغنیا باید با بخشش قسمتی از ثروت و مالی که خداوند به آنان داده بستر رفع مشکلات اقشار نیازمند را فراهم سازند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تبیین کرد:مردم استان کردستان با وجود اینکه از نظر اقتصادی توانمندی زیادی ندارند، ولی همراه در کمک به نیازمندان و محرومین پیشقدم بوده‌اند.

موسی‌نژاد با بیان اینکه برای هر انسانی در بحث کمک به همنوعان و نیازمندان خداوند وظایفی قرار داده که باید در ادای این سهم تلاش کنیم، تصریح کرد: خدمت به نیازمندان و دستگیری از محرومین و ایتام از دستورات دین اسلام است که باید در این راستا هرچه در توان داریم انجامدهیم، حتی اگر کم باشد.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد امام خمینی از 12 هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند در کردستان، افزود: بیش از 5 هزار از دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد یتیم هستند.

300یتیم مددجوی کردستانی به کلاس اول می‌روند

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، 300 دانش‌آموز یتیم زیرپوشش این نهاد امسال به کلاس اول می‌روند که حمایت از آنان ضروری است.

موسی‌نژاد از ایجاد بیش از یک‌هزار و 850 پایگاه ثابت و سیار در جشن عاطفه‌های امسال در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: 160 پایگاه کمیته امداد، 90 پایگاه بسیج، 430 مسجد و یک‌هزار و 150 آموزشگاه و مدرسه در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌های امسال فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها 26 شهریور ماه جاری همزمان با سراسر کشور آغاز، 27 در مساجد کردستان و در روز 28 در مدارس کمک‌های مردم جمع‌اوری خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان با بیان اینکه تمام کمک‌های مردمی در هر نقطه و شهری که جمع‌اوری می‌شود در همان مکان نیز در راستای رفع مشکلات نیازمندان هزینه خواهد شد، تصریح کرد:حتی یک ریال از مبالغ جمع‌آوری شده از استان خارج نمی‌شود و نیت خیرین در هزینه کرد کمک‌ها همواره از اولویت‌های مهم و مورد توجه این نهاد است.

ارسال نظرات