خبرهای داغ:
سال گذشته صورت گرفت

بهره‌برداری از 285 طرح عمرانی کوچک و بزرگ شهرداری شیراز

شهردار منطقه هفت شیراز گفت: از 285 طرح عمرانی کوچک و بزرگ شهرداری این شهر که در دو سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است 140 طرح در سال گذشته افتتاح شده و مابقی در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۸۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از شیراز، سعید معصومی در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی در سطح منطقه هفت شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی کوچک و بزرگ در این منطقه هرساله شاهد اجرایی شدن 70 طرح بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه درآمد 34 میلیارد تومانی با خرج‌کرد 65 میلیارد تومانی شهرداری بسیار متفاوت است، افزود: کم‌برخوردار بودن منطقه 7 نیاز به کمک شهرداری مرکزی دارد که در این راستا شاهد جذب 62 درصد بودجه عمرانی در این منطقه بوده‌ایم.

شهردار منطقه 7 شیراز خاطرنشان کر: عملیات اجرایی طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهیدان یغمور با عرصه‌ای افزون‌بر 4 هکتار و هزینه‌ای بالغ‌بر 28 میلیارد تومان ازجمله طرح‌های در دست اجرای این منطقه است که در اواخر سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

معصومی تصریح کرد: در مسیر اجرای این طرح پیاده‌رو، محل تردد دوچرخه، پارک حاشیه‌ای و دیوارگذاری احداث می‌شود و نیز هیچ‌گونه درختی قطع نمی‌شود و به دلیل کاهش مصرف آب به‌جای درخت صنوبر درخت دیگری که نیاز به آب کمتری است جایگزین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز که 4.8 مترمربع به ازای هر نفر، تا استاندارد 15 مترمربع رقم بسیار ناچیزی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

شهردار منطقه 7 شیراز تصریح کرد: ادامه مسیر پارک نمازی به قصر ابونصر، برم‌دلک به طول 12 کیلومتر و بااعتباری افزون‌بر 1. 2 میلیارد تومان نیز به‌زودی به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

معصومی بیان داشت: طرح بلوار مولوی به بزرگراه حسینی‌الهاشمی به طول 5. 6 کیلومتر با شش تقاطع غیرهم‌سطح در دست اجرای شهرداری این منطقه است که مرحله نخست به بلوار تخت جمشید و از بلوار سرداران به کوهسار مهدی آغاز شده و با اجرایی شدن آن شاهد کاهش بار سنگین ترافیک در این منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح پارک 11 هکتاری شهروند و نیز فرهنگسرای خانواده در دو طبقه که همکف با یک‌هزار و 760 مترمربع و طبقه اول با یک‌هزار و 780 مترمربع دارای رستوران یک‌هزار و 200 مترمربعی و هایپرمارکت از دیگر طرح‌های این منطقه است که به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار