خبرهای داغ:
معاون پایگاه انتقال خون لارستان، گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری یک‌میلیون و 645 هزار سی‌سی خون توسط مردم نوع‌دوست لارستان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 32 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۸۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از لارستان، موهبت زرگری عصر امروز در نشست خبری با برشمردن مزایای اهدا خون برای فعالیت بهتر اعضای مختلف بدن، اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌های فرد از قبیل مشکلات خونی، فشارخون بالا، ناراحتی‌های قلبی و غیره با آزمایش‌های پیش از اهدا خون مشخص می‌شود.

وی بابیان اینکه در اکثر نقاط کشور گروه‌های خونی منفی کمیاب است، افزود: تمام فرآورده‌های خونی موردنیاز بیماران این شهرستان در پایگاه انتقال خون لارستان تأمین می‌شود.

معاون پایگاه انتقال خون لارستان بابیان اینکه این پایگاه تأمین‌کننده فرآورده‌های خونی بیمارستان‌های جنوب فارس و برخی شهرستان‌های شمال استان هرمزگان است، تصریح کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری یک‌میلیون و 645 هزار سی‌سی خون توسط مردم نوع‌دوست لارستان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 32 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مردم لارستان 5 میلیون و 702 هزار سی‌سی خون اهدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این میزان خون، از 12 هزار و 670 نفر خون‌گیری شده است.

زرگری ابراز امیدواری کرد که با احداث ساختمان شماره 2 پایگاه انتقال خون در شهر قدیم لار، در زمینه اهدا خون رشد خوبی صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های پایگاه‌های سیار خون‌گیری در مناسبت‌های مختلف در نقاط شهری و روستایی لارستان، گفت: این اقدام باعث شده تا پایگاه انتقال خون لارستان در زمینه مشارکت بانوان، جایگاه نخست استان فارس را از آن خود کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها