خبرهای داغ:
دومین اردوی ملی عکس تعزیه به‌مدت سه روز در ایام ماه محرم در لامرد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۷۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از لامرد، دبیر دومین اردوی ملی عکس تعزیه در لامرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انجمن عکاسان لامرد با تکیه‌بر پشتوانه فرهنگ بومی و مذهبی این شهرستان در نظر دارد با معرفی تعزیه در قالب هنر به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگ بومی و مذهبی لامرد، در راستای ترویج فرهنگ و هنر عاشورا و همچنین تبدیل‌شدن لامرد به قطب تعزیه در جنوب کشور، برای دومین سال متوالی اردوی ملی عکس تعزیه را در این شهرستان برگزار ‌کند.

عباس محمدی با اعلام اینکه در 25 نقطه این شهرستان مراسم تعزیه برگزار می‌شود افزود: در روزهای 30 مهرماه، یکم و دوم آبان ماه سال جاری که مصادف با هشتم، نهم و دهم ماه محرم است عکاسان پذیرفته‌شده در اردوی ملی عکس تعزیه در شهرستان لامرد حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از امروز فراخوان برگزاری این اردوی ملی در وب‌سایت اینترنتی لامرد عکس و بیشتر سایت‌های عکاسی تخصصی کشور قرار می‌گیرد.

محمدی بابیان اینکه عکاسان پذیرفته‌شده در این اردو در هفت جایگاه برگزاری تعزیه در لامرد به عکاسی خواهند پرداخت گفت: آخرین‌مهلت ارسال آثار عکاسان شرکت‌کننده در این اردو تا 25 آبان ماه سال جاری است و در روز اربعین نیز اختتامیه دومین اردوی ملی عکس در لامرد برگزار می‌شود.

دبیر دومین اردوی ملی عکس تعزیه در لامرد ادامه داد: در جریان برگزاری اردوی ملی عکس تعزیه، دو کارگاه تخصصی عکاسی نیز با حضور اساتید برجسته عکاسی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آیین پایانی نخستین اردوی ملی عکس تعزیه در لامرد سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها