خبرهای داغ:
در راستای کسب نتیجه مناسب به نفع ایران و اسلام تأکید شد

لزوم تعامل کمیته بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با دولت

امام‌جمعه اقلید بر لزوم تعامل کمیته بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با دولت در راستای کسب نتیجه‌ای مناسب و به نفع اسلام و ایران تأکید کرد و گفت: تنها لاف بندگی خدا را نزنیم و در مقابل ظلم متجاوزان ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۶۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر بابیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است به دشمنی‌اش با ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این یک حقیقت غیرقابل‌انکار است که آمریکا و اسرائیل در هیچ امری راضی به خیر و پیشرفت ما نیستند.

وی به گوشه‌ای از شیطنت‌ها و ظلم‌های آمریکا نسبت به مردم ایران پیش از انقلاب تاکنون اشاره و تصریح کرد: با مرور و تحلیل جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌های علمی، سیاسی و مذهبی، تحریم اقتصادی و... به اهداف شوم آنان در برابر ایران می‌توان پی برد.

طالبی عنوان داشت: کسانی که این حقایق را دیر درک می‌کنند، از گذشته بی‌اطلاع‌اند و یا فراموش کردند اگر به مذاکرات دو سال گذشته نگاه کرده و علمی و درست قضاوت کنند می‌بینند که آمریکا و اسرائیل چه بازی‌هایی بر سر حق‌وحقوق مسلم و طبیعی ما درآوردند و اکنون نیز که حق قابل‌توجهی به ایران داده نشده در تلاش برای بازپس‌گیری همین اندک‌ها هستند.

امام‌جمعه اقلید به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آن‌ها خودشان به ایران و توافق با ما نیاز دارند اشاره کرد و بیان داشت: حضور کاروان‌های 100 تا 240 نفری از اروپا و... به ایران مصداق بارز این حقیقت است که آنان به خاطر منافع خود با ایران مذاکره کردند نه از روی دلسوزی برای ما و در تلاش برای صاف کردن جاده به‌منظور حضور آمریکا و اسرائیل در کشورمان هستند.

خطیب جمعه اقلید به ظلم آمریکا علیه ملت فقیر یمن با بسیج حامیان خود علیه آنان، تحریم و... اشاره و خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش رهبر با درایت ایران اسلامی باید مواظب باشیم آمریکایی که از در بیرونش کرده‌ایم از پنجره وارد نشود.

وی با تقدیر از زحمات ارزنده و دلسوزی گروه گذشته و کنونی مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بر تعامل کمیته بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با دولت در راستای کسب نتیجه‌ای مناسب و به نفع ایران و اسلام تأکید کرد و عنوان داشت: ملت بزرگوار ایران اسلامی و در رأس رهبری که عمود خیمه نظام است از شما حمایت می‌کنند همان‌گونه که تاکنون حامی و پشتیبانتان بودند.

طالبی بابیان اینکه بررسی تطبیق و عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و شرع انور اسلامی از وظایف شورای نگهبان است بیان کرد: احراز صلاحیت کاندیداتورهای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در راستای عدم حضور برخی افراد در مجلس و سکان‌داری نظام اسلامی به‌عنوان رئیس‌جمهور و صیانت از آرای مردم که حق‌الناس محسوب می‌شود به عهده شورای نگهبان است.

امام‌جمعه اقلید به حضور برخی از مراجع فعلی به‌عنوان عضو شورای نگهبان اشاره و بابیان اهمیت و نقش اساسی این شورا اظهار کرد: شورای نگهبان از ابتدا موردحمایت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و مراجع عظام بوده و خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام محمدتقی (ع) مصادف با 23 شهریورماه جاری بیان کرد: ما باید از رفتار و زندگی اهل‌بیت (ع) درس گرفته و تنها لاف بندگی خدا، دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان خدا را نزنیم و در دنیای کنونی که جنایات اسرائیل، آمریکا و... نسبت به ملت‌های مظلوم و بی‌پناهی مانند فلسطین، غزه، یمن، عراق و... بیداد می‌کند به پا خیزیم.

خطیب جمعه اقلید همچنین به سالروز ازدواج دخت والاگهر پیامبر با حضرت علی (ع)، مهریه، آیین ازدواج و... آنان اشاره و بر عدم اسراف و تبذیر در عروسی‌ها تأکید کرد و گفت: بالا رفتن سن ازدواج، سختگیری بی‌مورد و نابه‌جا، عدم دخالت بیجای والدین و اجازه تصمیم‌گیری به دختران در مسئله ازدواج از مسائلی است که در زمینه ازدواج باید توجه بیشتری به آن شود.

طالبی در پایان سخنان خود یاد شهیدان آیت‌الله سید اسدالله مدنی و شیخ محمد خیابانی را گرامی داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار